|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
pea: Jag menar att 275/35-18 har 2,2% större rullomkrets, 1,4 cm högre än org. 255/40-17. Visserligen med god marginal inom vad som är lagligt, men i kombination med lägre ET och betydligt bredare fälg och däck så är det inte så konstigt att det tar i skrämkanterna. MVH Christofer |
|
|
Stämmer nog till viss del, men den tar inte i på höjden utan på hjulsidan. De är lite bredare men jag fick valsa skärmkanten 5-7 mm, så mycket bredare är inte däcket |
|
|
Finns några varianter på de fälgar jag titta på. 19x8,5" ET20 19x8,5" ET35 19x9,5" ET20 19x9,5" ET45 Fram inga problem: 19x8,5" ET35 bak...... |
|
|
Ta ET45 och köp dig en 10-15mm tjock spacerplatta. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Tjena, Hur är det med 10" breda bakfälgar ET 35 på E92an då? Jag tänker mig bakfälgar som är 19x10" med 275/30/19 däck alternativt 265/30/19 men det blir lite mycket stretch kanske. Fälgen kommer bygga 4mm längre ut och 8mm inåt om jag räknat rätt. |
|
|
johmei: Inga som helst problem med dom fälgarna på en e92, jag hade kört på 265or bak. |
|
| Gött, tack! Får kolla efter bilder på hur mycket stuk det blir. | |
|
Jag har 19x9.5" ET35 bak med 265/30-19 och det sitter perfekt, men jag hade faktiskt velat ha lite mer stretch på däcken, men det är en smaksak. Att tänka på är att det skiljer i bredd mellan olika däck då tillverkarna verkar ha lite olika sätt att mäta på. Vilka däck har du tänkt köpa? Kolla in den här sidan: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.