|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
ET-mått på en E92 coupe? Någon som vet? | |
|
Vad är ET-mått?? Mvh Johan |
|
| kör med 8,5 x18 et 35 fran 9,5x 18 et 35 bak, några kör med 32 bak | |
|
Passo222: ET är inpressningen från mitten av fälgen, dvs var anläggningsytan mot navet är i förhållandet till centrum på fälgen, är anläggningsytan mer åt utsidan av fälgen så är det positiv ET. En bredare fälg har därför oftast lägre ET, ibland även negativt ET. Jarra kolla denna sida Länk |
|
| Såg nu att de inte fanns på den sidan. | |
|
Ok, Tack! Lite överkurs för mig, håller mig till originalfälgar :-) Mvh Johan |
|
| Hade ET28.5 bak på mina 9.5" AC Schnitzer. Helt perfekt ET men kräver originaldimension på däcken. Fungerar utmärkt även med LÅG sänkning (körde med coilovers). | |
|
problemet är att fälgarna jag vill ha finns med ET 35 fram och ET 45 & 20 bak........ 45 eller 20 bak???? 45 med spacers eller...... /Jari |
|
|
För att veta om det skulle kunna funka måste vi veta hur breda fälgarna är. Är de 9,5" breda och du kör med 255-265 breda däck så borde det inte vara några problem. Här är 10x19" ET22 med 265/30-19 på min E90 Länk , skärmkanterna är valsade. MVH Christofer |
|
|
ET20 borde funka om det är 9,5" breda... MVH Christofer |
|
|
Det går ABSOLUT INTE med ET20 på en E92 med 19" !!!!!! ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Har E92 mindre plats än E90? Vad jag vet så har E90 och E92 samma plats i hjulhusen. MVH Christofer |
|
|
Då vet du fel ;) E90n har lite lite luftigare hjulhus. 19x9,5" med ET33 och 265/30R19 däck skrapade i när man åkte 2 personer i min E92a med H&R fjädrar. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
| Du måste haft väldigt breda däck Niklas, för som jag skrev ovan så var ju min helt perfekt med ET28.5 med 255 bak. | |
|
OK! Fast man får ju tänka på att om man sänker en redan låg bil ca. 30 mm till så blir det inte mycket plats kvar. MVH Christofer |
|
| ET 35 med 275/35 18 skrapade i på min coupe, var tvungen att rulla kanten på min. | |
| Vet inte om du syftar på mig nu, men min bil var sänkt med coilovers. Och ET28.5 med 255 bak skrapade inget under några omständigheter för mig. | |
|
265/30R19 Kumho KU31 körde jag med. Visst kan det variera något bil till bil. Men några 19x9,5" ET20 lär du aldrig kunna montera utan problem iallafall :) |
|
|
Låt säga att man kör med 9,5 och 255/30-19, valsar skärmkanter och låter bli att sänka bak, borde det inte funka då? pea: 275/35-18 är egentligen "fel" dim. för en E92. Som sagt, frågan går inte att svara på om vi inte vet vad det är för dim. det gäller, låt trådskaparen svara på det först. Det kan ju mycket väl vara 8-9" bredd på fälgen, men troligen inte... MVH Christofer |
|
| Jag körde 9.5 ET18.5 ett kort tag med 255/30R19 och de sticker bokstavligen talat utanför skärmkanten så det fungerar nog inte ens med valsade skärmkanter på en coupe. En sedan tar utan vidare 5mm aggressivare ET om inte mer. | |
|
crille , vad menar du med fel dimension ? Visst det är bredare än original men jag är ute efter maximalt fäste inget annat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.