|
|
|
|---|---|
|
Min vänlige far gav mig nyligen en BMW 318i compact i studentpresent. Funderar på att fixa ett par snygga fälgar till den - passar alla "E36-fälgar" även till compact? Vilken tum ska man satsa på, för att det inte skall se konstigt ut...? Vad måste man lägga upp för ett par begagnade BMW-lättmetallfälgar? Tacksam för svar! The only way to fly... :) | |
|
Fälgar är ungefär som datorer sjunker i pris väldigt fort när du köpt dom. Räkna med ungefär halva priset på ett par nya! Angående tummen har jag ingen aning! |
|
| Hämta BMW's fälgkatalog o se ut några justa fälgar! Alternativt kolla med BBS. Sen kan du alltid annonsera se om du får napp. Som Arrhenius skriver så sjunker priset dramatiskt på begagnat. | |
|
Jag hade 16" (BMW dubbeleker styling 30) till min compact samt 30mm sänkningssats och ställbara koni-dämpare. Det såg bra ut utan att bli överdrivet stylat. Dessutom var både komfort och väghållning bra. E-36:ans fälgar passar, men om du skall ha 215mm bredd eller bredare behövs det en styrbegränsningssats fram och eventuellt karosseribearbetning bak. Jag hade 225/50/16 och det tog i på insidan (mot motorrummet) vid fullt rattutslag, men bak var det inga problem på min bil utan karossbearbetning. Snäll far du har! Mvh |
|
|
Är han inte så säg :) Är inte överdrivet rik...så jag satsar nog då på ett par 16" -- tack för all hjälp! //Henke The only way to fly... :) |
|
gagge |
gå på 17 om de ska bli dunder... |
| ...på tal om vänlig far, en sådan köpte min 323'a till sin dotter i examensgåva... ;) | |
gagge |
men de e klass skilnad på examen o stundenten.. ungefär som bmw o volvo... |
|
gagge: ...hur många får en 323Ci -00 i examenspresent. Jag har tagit examen, min morfar (inte min far men nästan)är miljonär, jag fick fan ingen bil. Då är man nog rätt supertät. |
|
|
Du kan få köpa mina Bmw org. 16" med bra däck för 4000:- kostar 17.000:- nytt.Sitter orginal på 323 Ci -00,och har 7 breda ekrar.Fälgarna är i nyskick! 325iC-93,328iC-96,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98(nr.2),328i-98(nr.3),323 Ci-00 |
|
|
Jag är inte främmande för...passar de till min bil då? Du har inte en bild på dem? //Henke The only way to fly... :) |
|
|
Hade satsat på 19"are.. Det kan aldrig bli för stort ;-) /Johan |
|
|
Hehe...det är inte direkt ngn värstingbil, men ett par lättmetallfälgar hade nog lyft den lite :) The only way to fly... :) |
|
|
Jojje...kan det möjligtvis vara dessa? : Länk The only way to fly... :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.