AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
5.344

Mercedes c63

Sida 1 av 2
Har fastnat otrolligt för denna bil, faktist den enda mercedesen jag har tittat på någonsin...

Funderar seriöst att göra en beställning runt maj nästa år...

Däremot känns ideen att inte köra bmw sedan ganska tråkigt och eftersom nya m3an ligger i samma prisklass så funderade jag på den med... men c63an med en 6,3 liters motor känns ändå ett steg vassare..

vad tycker ni
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Håller med dig. C63 är en kanonbil! Fast motorn är på 6,2 liter;)
provkör båda och se vad du tycker.. hade personligen gått för en coupe då sedaner oftast har sämre andrahandsvärde.. gillar ocskå m3:an mer men det beror på vad du är ute efter.. som sagt provkör
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Jag har provkört mercan och det är en kanonbil, Tyvärr sticker priset i väg en del trots riklig standardutrustning från start. Motorljuder är fantastiskt och klart mer avgrundsdjupt än M3:an.
men jag skulle ändå välja M3an ändå. Men provkör gärna.

//Stefan
jag har inte provkört c63an ännu, bara m3an... jag har till maj på mig att bestämma mig...

däremot tyckte jag att priset stack iväg lite väl mycket på m3an, där slutpriset närmade sig 900 000, medans man nöjde sig på 800 där...

kanske känns lite mesigt att inte lägga ut dom 100 extra på m3an men är inte riktigt sugen på att göra det,,,

all extra utrustning känns som om den var extra dyr på m3an... medans jag skulle kunna nöja mig för 60 tusen extra på mercan
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Länk
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Länk
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
BH:

Jämförde en C63 AMG mot en M3 sedan:

Lade på: Metallic, Helskinn, Navigator med DVD-växlare och ljudpaket, Sollucka, PDC fram och bak, 19"-fälgar och kurvljus. På M3 lade jag till PDK-låda då C63 har automat standard och på C63 lade jag på xenon då det inte är standard(!).

Slutpris brutto: M3 805´, C63 820´.

Vad är det som drar iväg så på M3? Den mesta utrustningen verkar vara dyrare på C63.

Skapligt att byta från en 330 -02 till en ny C63 AMG om det nu blir så förresten. =)

MVH Christofer
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Annars är denna prisvärd, om man kan bortse från den föråldrade karossen:

Länk

Prestandan slår ju både C63 & M3 på fingrarna, och ljudet är fantastiskt! O så slipper du väntetiden :)

Om du beställer en ny C63 rekommenderar jag att du även bockar för "Performance Package", dyrt men nödvändigt anser jag.
(Innehåller kompositbromsar, diff, sportratt och bättre chassi).
Crille82... jag fick det till mindre, men det kanske beror på vad man föredrarpå de olika bilarna...

Sen visst är det ett stort steg från 330 till en c63...

Men jag ser mer som steget efter 330 är en m3a... men vi kör amg istället direkt :P

hoppas allt går bra bara så kan jag göra en beställning i maj nästa år... men det lutar att man lämnar bmw ägandet tyvär... även om jag aldrig haft problem med en bmw bil... inga stora iaf
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
C63 är fet som få, lycka till! Hade vart svårt att välja mellan C63 och M3, tur att man inte har så angenäma problem... =)

MVH Christofer
haha.. visst är det ett problem, det är en bil jag har tänkt o leva på ett antal år,minst 6 år så man vill ju bli nöjd, hade man haft extra pengar så hade det varit lättare o välja... men när man precis får ihop det för sin dröm bil så vil man vara nöjd för varje krona man la ut
be
361
benke_berguv
I3s- 18
Mitsubishi Outlander PHEV
om du ska ha bilen så känge så kan du ju kolla på en riktig kvalitetsbil som troligen även kommer hålla de där 6 åren utan de minsta bekymmer:

Lexus IS-F

kunde inte låta bli :)

//IS200-01, RX300-03
Verdi
Skulle lätt välja mercan i det här fallet. Min favoritkaross är ju CLS:en dock... Köper nog en beggad sån nästa gång om jag inte måste pendla så förbannat långt som nu.
sålde min 330 idag... så på god väg är man i alla falll...

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Har forsökt att hitta den avslutande delen av Top Gears duell mellan RS4,M3 och C63, men inte lyckats.
Dom placerar iallafall ett äpple på banans insida i en kurva. Sen ska The Stig forsöka krossa äpplet med M3:an och Clarkson med C63:an.
Problemet var att dom skulle komma in i kurvan rätt snabbt. Stig hade inga problem att plocka äpplet med M3:an. Men Clarkson var chanslösa att styra in Mercan, och sedan krossa äpplet.
Personligen hade jag utan tvekan tagit en M3 Sedan. Men det är tyvärr inte jag som har detta lyx-problemet. Lycka till iallafall med köpet.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Lycka till BH.
PS För min del var valet enkelt. Har inga bra kontakter med Merca folket.

//Stefan
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Hittade en testduell till.
Länk
ph
141
philipbr
Nissan GT-R -10
Hehe kul att se att du också har haft detta "jobbiga problem"..
Blev det någon C63 tillslut?

Själv har jag övervägt mellan dessa 2 modeller väl den senaste månaden (har sett dina 2 klipp + 100 till ett par gånger nu) och igår blev det en c63 sedan som jag ska hämta imorgon!

philipbr: då får man gratulera til en fin bil:D vad blev det för färg m.m???
tanken var att det skulle bli någon gång i maj, men det verkar inte bli det, har tappat intresset för bilen, även om det är en kanon bil, som jag för övrigt har provkört efter jag skapade tråden.

känns lite som om jag har vuxit för fort det senaste halvåret och tappat intresset för "jag vill ha en snabb bil"

däremot så är jag ute efter en 335 coupe eller en begagnad ny m3a

inte för att m3an är slö... men det känns bättre för mig idag att inte lägga för mycket pengar på en bil

grattis till köpet, timmen jag fick köra bilen var helt underbar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.