|
|
|
|---|---|
|
Jag har något underligt elfel på min 535-86.. Emellanåt så kopplar farthållaren ur och samtidigt går bränsleförbrukningsmätaren upp till max.. Det kan vara borta till jag stänger av bilen eller försvinna efter en stund. Inget annat berörs, bara farthållaren och bränsleförbrukningsmätaren. Jag har testat med en annan styrenhet till farthållaren utan resultat, har också kollat så alla kontakter till farthållaren och instrumenthuset sitter ordentligt och inte är ärgade eller något annat. Har också testat med ett annat instrumenthus, felet kvarstår då. Jag har slut på bra teorier, har någon en bra ide? Vad ger signal till bårde farthållaren och bränsleförbrukningsmätaren? Har lurat lite på trottelpositionsgivaren, kan det vara något? M V H Johan | |
|
Det skulle kunna vara kodplugen, den som sitter på baksidan av instrumenthuset. Den kodar t ex, cylinderantal, bränsleförbrukningvisningen. Fungerar inte den som den ska kan värdena ändra sig, så kolla att den sitter rätt och att det inte är oxid på kontakterna. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Aha, man tackar! Ska kolla den.. M V H Johan |
|
|
Fast eftersom felet kvarstod med ett annat instrumenthus med annan kodplugg borde det ju inte vara den.. Synd, jag gillar enkla lösningar! M V H Johan |
|
|
Ingen som har någon teori? Har också testat att byta gasspjällsgivaren utan resultat.. Vad styr egentligen bränsleförbrukningsmätaren? M V H Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.