|
|
|
|---|---|
Grusse |
Vid vilken temperatur ska läge två slå till på elflekten på M3 E30? Min går nästan upp på rött innan den slår till, är detta normalt eller är det givaren som börjar krokna? Någon som vet vilket motstånd det ska vara på givaren när motorn är kall, alltså när man mäter med ohm-meter? |
E30Mpower |
Den ska gå igång en liten bit innan rött. Har den börjat ta längre tid på sig än vanligt? Kolla på Länk |
Grusse |
Den har varit så hela tiden tror jag, men det är ju kanske 1-2 millimeter innan rödmarkeringen. |
RafkoM3 |
Grusse: Jag ska montera på M3 E36 skivor i dagarna och M5 E34 ok. Jag tror att jag kommer behöva 2 distansplattor. Ska kolla upp hur många mm det behövs, men då undrade jag om du kunde ordna till en sån skiva till mig? Det var väl du som hade distans på dina skivor eller hur? mvh Rafko /M3 E30(TIC) |
Grusse |
Rafko M3: Jag kör med distansplattor och M3 E36 skivor. Varför behöver du två distanser? Ska du ha en innanför skivan och sedan en utanpå skivan som flyttar ut fälgen ifrån oken? Jag har endast en innanför skivan, men fälgen hamnar jäv.... nära oken, men det tar inte i eller nått sånt så jag låter det vara så. Fungerar mycket bra ialla fall. |
|
Grusse, om du misstänker att givaren har börjat krångla så bytt den, till min kostade den runt 250:- Jag kan intygga att det är trångt mellan fälgen och oken på Grusses bil, det är typ 1-2 mm. |
|
RafkoM3 |
Grusse: Hehe, 2 st menar jag för att jag behöver 1 för varje skiva :) Har du möjlighet att tillverka en sån distansskiva till mig om jag mäter upp avståndet jag behöver? Mvh Rafko /M3 E30(TIC) |
Grusse |
Är det inte samma mått som jag har då? Du skulle väl använda M3 E36 skivor du också? Visst kan jag tillverka ett par sådana åt dig, men det beror lite på hur snabbt du måste ha dom. |
RafkoM3 |
Japp, jag ska köra med M3 E36 Skivor och M5 E34 ok. BLir det likadan spacerplatta fast du har 750 ok? Hade gärna velat ha dem så fort som möjligt då jag vill montera dem före jag får in turbomotorn. Måste kunna bromsa ordentligt :) Hör av dig med mail Rafael@malmo.bonet.se /M3 E30(TIC) |
| Ni har inga skisser på hur det ser ut? (Med distanser osv) | |
Grusse |
Nej, inga skisser tyvär. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.