|
|
|
|---|---|
|
BMW 523-97 Kopplar jag ur batteriet och kopplar in det efter ett dygn fungerar det igen, men bara i några sekunder sen är det samma fel igen. Har varit på BMW som kopplat upp bilen mot deras dator men den indikerar inget fel. De misstänker att det är en enhet (kretskort) under handsfacket som krånglar. Problemet är att jag måste köpa denna enhet eftersom den ska vid installation först programeras till just min bils specifika utrustning. Det ska gå på ca 5.500:- och då vet jag inte ens om BMW löser problemet åt mig. Är det någon därute som har stött på samma problem så får du gärna dela med dig av din erfarenhet/lösning på problemet. Lägga ut 5.500:- och ändå inte veta om felet åtgärdas känns inte bra. | |
|
Jag vet inte var i Västra Götaland du bor, men jag skulle rekomendera dig ett besök på Gbg:bilservice i Partille. Han är en riktig klippa när det gäller BMW, och byter inget i onödan. Han är dessutom billig. BMW CS #5206 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Samtliga felaktiga funktioner styrs i och från Generalmodulen ZKE så visst kan det vara fel på den. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.