|
|
|
|---|---|
|
Är det mycket jobb att byta ventiltätningarna på en M54B30? Klarar man det själv och är det några specialverktyg inblandat? ///BMW - Was sonst! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En mycket ovanlig fråga mig vetligen är det ingen som bytt på vare sig M52 /M52TU el M54 som jag kan komma ihåg. Så man undrar varför, motorn gått "40.000 mil" eller liknande ? Brukar inte vara nått problem med detta. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Det är olja i tredje avgasporten och jag funderade vad det kan bero på. Om det läcker underifrån så borde oljan brinna upp men nu är det obrunnen olja i avgasporten så min tanke var att det kunde vara en dålig tätning och att oljan rinner dit efter att man stängt av motorn. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Finns det någon mekhandbok eller liknande till M54? ///BMW - Was sonst! |
|
|
Ingen som bytt tätningar på M54? Någon som bytt på M52 då? Lär ju vara ungefär lika. ///BMW - Was sonst! |
|
| Bara bytt på våran M50 men då hade vi toppen ur bilen och helt isär så då är det ju inga problem, vet inte hur likt det är din motor. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.