|
|
|
|---|---|
|
Är det fler än jag som har svårighet att hitta bekväm körställning med standarstol i E90? I min gamla E90 hade jag sportstolar och inga problem men nu har jag en sprillans ny E90 och kör långt varje dag. Jag får ont i högerbenet! Standardstolen går ju inte att tilta som sportstolen så den inställningen får man tydligen vara utan. Någon med liknande problem eller tips? BMW-Janne | |
|
Jag har bara kört demobilar utan sportstolar och stolarna är inte bra jämfört med sportstol, så jag kan förstå att dom är obekväma på långturer. |
|
|
Jag har inte kört E90 med standardstolar men i X3an har jag standardstolar och jag är glad att jag inte kör längre än 1 timma i den bilen. I E91 har jag sportstolarna och i dem kan jag sitta hela dagen utan problem. Jag skulle tro att det hänger på avsaknaden av tilt-funktionen (även om jag också fick ont i högerbenet i sportstolarna i E39 trots att det fanns tilt). Prova med en lite kudde som lårstöd/tilt. (Usch, ska man behöva hålla på så i en BMW?) "BMW six appeal" |
|
| Jag sitter bra även efter 3-4 timmar. Dock måste jag ha sätet extremt lågt och långt bak för att få stöd för låren, men så länge ingen ska sitta bakom mig så går det ju bra. | |
|
Intressant att jag inte är ensam om att få ont i benet m.m. i min E90. Jag har som sagt tidigare haft sportstolar i flera bilar men detta var en"lagerbil" så jag fick hålla till godo med standardstolar den här gången. Jag har också försökt att sitta lågt och långt bak jag har rätt korta ben och då blir det problem med att trampa ned kopplingen. Ja, det är lite tråkigt men det kanske får bli en kudde under låren för jag tror att problemet vore löst om stolen gått att tilta. Man kan ju tycka att det åtminstone kunde gått att tilta stolen med verktyg och skruv med mutter. Det kunde man redan på gamla Volvo 240!. BMW-Janne |
|
|
Jag går mot strömmen och hävdar att jag sitter bättre i standardstolen än sportstolen. Ändå är jag inte särskilt bred om arslet, men jag pallar inte trycket mot sidostöden i sportstolen, vilket jag slipper helt i standardstolen. Däremot blir det inte mkt stöd i kurvor i standardstolen, men å andra sidan sätter frugan naglarna i armen på mig om jag ens försöker ta en kurva... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.