|
|
|
|---|---|
|
Hej, har noterat att jag numera får ett vinande högfrekvent ljud vid lätt gaspådrag i min 330i -01. Detta uppkommer när jag trycker ner gaspedalen några cm för att sen helt försvinna vid mera gas. Sker i alla 1,2 och 3:ans växel, vid högre växel hör jag det inte men det kan ju bero på att motor- och vägljud överröstar det. Det låter som det kommer från vf dörr eller något längre fram i bilen (?). Det spelar ingen roll om AC:en är ikopplad eller ej. Någon som har en idé om vad det kan vara? | |
|
Kan komma från vattenpumpen, generatorn eller från spännrullarna.Hade liknanade ljud en gång och då var det vattenpumpen som höll på att ge upp. mvh |
|
|
Hej! Kolla om #7 har några sprickor i sig, har den det så är det uppkomsten till dit ljud. Delen sitter en bit bakom luftboxen. Länk |
|
|
#7 är en slangklämma... - däremot är #6 en mycket trolig orsak till problemet. Ta en titt i t.ex. dessa två trådar: Länk Länk |
|
| Har du nyligen kanske instalerat sterio,förstarkare? | |
|
TACK Eldano och DLux! visst är det hål i slangen till luftinsugsbälgen. Fick utan problem in hela pekfingret. Inte undra på att det blir missljud. Tycker att det verkar vara lite bökigt att byta den så jag bokar tid i morgon på verkstaden. (sorry att jag inte hittade de gamla trådarna själv, jag använde väl inte rätt sökord antar jag) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.