|
|
|
|---|---|
| Har hört någonstans om svarvade nylonbussningar. Någon som vet något om det, och isåfall om det förbättrar någonting på något vis? | |
|
Fördelarna med olika plast bussningar är att dom flexar inte på samma sätt som en gummibussning gör. Men där är givetvis nackdelar, du får betydligt mera vägljud in i kärran, samt att vissa plastbussningar pallar inte vinterhalvåret. Så det är helt upp till vad man ska ha kärran till, ren busbil eller vardagsbruk. MVH Pelle cs4605 |
|
| Ok..Det där med flexandet kunde man nog förstå, men märks det nån skillnad i väghållning, styrning mm? Och vart får man tag på sånna till en e28? | |
|
Vid avancerad/bankörning så märker man det på bilen är lite tajtare med plast bussningar. Jag har själv letat till min e28 utan större framgång, så det lär få bli att tillverka egna bussningar. MVH Pelle cs4605 |
|
|
Jag fick ett tipps på bussningar till e28, iofs så ligger firman i staterna..men delar går iaf att få tag i. Länk MVH Pelle cs4605 |
|
|
Tack! Lite dyra bara. Klart billigare att få någon mekanisk verkstad att svarva till. |
|
|
Finns flera som gör detta, bla denna i England Länk som jag tror är störst på området. |
|
|
Jag har hört mig för ang powerflex, men dom saluför inget till e28 längre. Dredd, billigt var det iaf inte speciellt med den härliga kursen vi har mot $. Men om någon har tipps var man hittar chassi bussningar till e28 så motages det varmt...annars så blir det att leja bort det till en mek verkstad. MVH Pelle cs4605 |
|
| Om någon kommer upp med ritning och material(det finns en uppsjö av nylon plastvarianter)så kan jag svarva en uppsättning mot självkostnad | |
| Läste just att nylon är det sämsta man kan använda i en bussning..:) Polyurethane ska tydligen va bra.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.