|
|
|
|---|---|
|
Hej, Bilen är en 525 -01 Jag tycker att min bränslepump låter för högt särskilt när tanken börjar bli tom. Det är nog inget fel på pumpen men jag vill att den ska gå tystare då den ibland hörs inifrån baksätet. Vilken tillverkare gör den mest tysta bränslepumpen ? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
När de börjar väsnas så brukar det vara ett tecken på att de håller på att ge upp. Den ska vara väldigt svår att höra övehuvudtaget om du inte lägger örat emot baksätet typ. Pierburg är leverantör, finns även på Mekonomen. Blir nog svårt att hitta nån annan som passar i det garnityr som den sitter i. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Håller med Hasso, det är nog så att pumpen håller på att packa ihop. Tror jag köpte en VDO på Autoexperten till E38an. Det ska nog inte vara någon skillnad på ljudet mellan olika fabrikat. Möjligtvis kan det vara backventilen som ser ut som en svanhals och sitter invid pumpen i tanken. Dock inte så troligt, då hade ljudet varit mer eller mindre oberoende av volymen i tanken. Den kan annars ge ljud som låter både som pumpen, d.v.s. ett surrande, men även ett gurglande lite oregelbundet ljud. |
|
|
Tack för era svar. Det är ett konstant surrande jag hör inget gurglande eller så. Är det den typ av pump som sitter i tanken som man kommer åt via baksätet ? Är lite nyfiken på om det något en nybörjare fixar själv med en Haynes bok ? En sista fråga är det något mer jag ska byta om jag är där och bökar , bränslefilter, backventil eller dylikt ? |
|
|
Vill bara inflika under det år jag hade en 530i -02 så hörde jag aldrig någonsin ett ljud från bensinpumpen. Din är nog som sagt på upphällningen. -------------------------------- //Lövet |
|
| Å byt nu innan du står där mitt i skogen en mörk natt =) | |
|
Jag har beställt en pump från mekonomen. Är det enkelt att göra det själv eller finns det risk att man sabbar något om man inte är så van ? Jag har tittat i heynes bok och det verkar inte så knepigt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.