AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
8.290

Rekond i Göteborg eller Kungsbacka?

Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Kan ni rekommendera någon bra rekondare i Gbg eller Kungsbacka som polerar och vaxar bra?
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Mr Cap i Kungsbacka gjorde ett väldigt bra jobb på min förra E60

BMW CS #5139
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Hej hej,

Jag ska lämna in till Ditec i Sisjön (BVT Recond Länk ) på måndag. Kan återkomma om det blev bra eller inte. :) En vän lämnade in sin bil där och var nöjd med resultatet efteråt.

Mvh
Wiberg
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Okej, lite spridda bud. Någon som har anlitat MT-Rekond i Sisjön?
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
MT har jag anlitat och blivt mycket nöjd. Rekomenderas!

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
Conan999
Jag hade min på Mr Cap i Sisjön. Bra service och bilen blev fin men jag tycker inte det håller speciellt länge. Tänker prova någon annan i vår

Conan999
J.L: Vilken behandling fick fick du gjord på Mr Cap i Kungsbacka? Vad kostade det?

Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Meguiar's i gbg kan jag starkt rekommendera som ligger dörr i dörr med bmw gbg i mölndal. Killen verkligen brinner för det han gör och har hållt på med det i hela sitt arbetsliv. Utbildar även folk i rekond. Meguiar's produkter is the shit..
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Ajvar>> Är Meguiar's i samma lokaler som Ditec höll till i förut?
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Japp, Daniel heter killen..
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag betalade ca 5000 kr ink moms för en Formula U behandling, inte billigt men bra blev det

BMW CS #5139
Da
66
David C
BMW X3 2,0d Xdrive -13
Vad är skillnaden på "vanlig" rekond och tex en ditec-behandling? Min bil börjar bli lite matt i lacken och skulle behöva en omgång. Jämför man en rekond med det man kan göra själv med polish och wax?

/Novis
Ca
2
Camo
318 Touring -02
Hej

Som helt nybliven ägare till min första BMW, 318 Touring -02, så är jag också hemskt nyfiken på Era åsikter kring rekond. Är det värt att lägga dessa tusenlappar på att fixa en gammal bil eller ska jag vaxa själv? Skiljer det mycket i pris på olika firmor? De lägger ju inte ut prisuppgifter särskilt ofta och jag orkar inte ringa runt till alla! :)

/ Calle
Eftersom bilens skick avgör kostnaden för rekonditioneringen går det inte att direkt svara på din fråga. Du får helt enkelt ta med dig bilen och visa upp den för att få ett kostnadsförslag.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Ett väldigt bra sätt att lära känna sin "nya" bil är att göra en egen rekond på den. Bättre syning av bilen är svår att få.
Visa användare
136
BNTS
i3S -19
Boxster S -08
BMW R1200R -17
Undvik Kungsbacka bilvård eller vad dom nu heter(hette)... blev inte nöjd med det jobbet dom gjorde på min 330ci. De gjorde förvisso om jobbet en andra gång och det blev bättre, men det är ju inte det man vill.
Efter första gången syntes "repor" efter rondellkanten när den kommit mot lacken vid framskärmarna, huven var flammig pga dålig rengöring innan polering/försegling och trots att jag speciellt bett om att få ytan under handtagen polerade så hade detta inte blivt utfört... "går inte att polera där" sades det... Släpper man maskinen och tar lite "armbågs fett" så går det ju utmärkt.

Visa användare
136
BNTS
i3S -19
Boxster S -08
BMW R1200R -17
Rättelse: Kungsrecond, hette dom och min upplevelse är från vintern 2008-09.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.