|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har fått problem med mina bromsar på min 740 E38 från 1996. Om man "panikbromsar" så är pedalen nästan helt stum i en liten stund för att sedan åka ner och börja bromsa. Detta är något som gör bilen väldigt obehaglig att köra med då om man panikbromsar måste vänta 1 sekund innan bromsverkan kommer. Vad kan vara för fel? Kan det vara tryckregulatorn som är slut? | |
|
Sitter det bromsbomb på denna modellen kan den vara slut /Mats J |
|
|
Hade precis så på min gamla E34, 525I 89:a. Den gick också lite dåligt på tomgång, var lite allmänt slö och törstig. Sprutade startgas och och upptäckte att den läckte i insugspackningarna. Det hördes inte med blotta örat. Bytte isugspackningarna och då blev också bromsen ok. På den, en m20B25 motor så gick det en liten vacuumslang mellan insuget och bromservon. Blev väl något vajsing med vacuumet när den läckte i insuget. //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
|
Jag tror inte att det ska finnas bromsbomb på e38 om jag inte har läst fel. Det finns däremot nåt som heter bromstryckregulator vilket på namnet låter som att den gör samma sak? Nån som har en aning om vad som kan tänkas vara fel? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.