|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag behöver egentligen ingen hjälp då problemet löste sig idag men kan ju skriva då det faktist blev lite tokigt. Det började med att jag bytte ut stereon mot en datorskärm fram i bilen och när allting var klart satte jag i kablarna till AC kontrollen och VIPS. så började bilens cupefläkt att pumpa för fullt. inte så konstigt va? Jo för nyckeln sitter ju inte ens i tändninglåset.. Första tanken var att effektslusteget eller något annat måste ha pajat när jag satte i kontakterna i ACkontrollen. Blev att skaffa fram en ny fläktkontroller jag stoppade i och då upptäckte jag att jag glömt en svart kontakt som hade försvunnit i kabelvirvorna från datorn osv. Hittade tillslut på den men inte blev det bättre :S Hade alltså bytt Ac kontroller och hittat den försvunna kontakten. Blev tvungen att köra en sväng och blev ganska paff när inte en enda lampa på instrumentpanelen fungerade. ex blinkade jag så hände INGENTING i bilen, dock blinkade bilen på utsidan som att ingenting hade hänt. GUUUD tänker man, nu får jag byta hela elsystemet i bilen innan detta fungerar igen. Började riva i kabelhärvan och koppla bort allting jag eftermonterat för att datorn skulle fungera och då hittar jag... EN till svart kontakt. Bytte och allting fungerade. Det jag vill få fram är bara att det finns 2st likadana kontakter (en till ACC och en till orginalradion) och dom är dumma att blanda ihop. Samt att BMW är toppen då detta inte är första gången jag tror att jag måste byta hela elsystemet för att lösa ett problem och det slutar med att man byter en liten kontakt. Det är så skönt när det löser sig bättre än man förväntat sig :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.