AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.556

BMW 745i hos Motorhuset i Uppsala

aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Har vart på jakt efter en e65 och då helst 745. Såg härom dagen en på blocket hos Bilhuset i Uppsala. En 745i till ett bra pris och rätt välutrustad med. Det är något lurt här tänkte jag och började söka på säljaren i fråga. Mycket negativt. Att bilar var trasig, skanade utrustning som var skrivet i annonser.
Läste att en person tittade på en bil där säljaren var med honom. Säljaren råkar då få ett samtal av en "kund" som vill köpa just samma bil på en gång. Viilken jobbig sits att veta att han ljuger men man är samtidigt kanske väldigt intresserad av bilen.
Såg vidare att personerna ridigare var ägare av Maria Bilar som är Svartlistade.

Gick även vidare och fann hos transportstyrelsen att bilen var belagd med kredit.

Där beslutade jag mig för att hoppa av den. Jag bor dessutom långt ifrån Uppsala så det är inget jag vill åka dit för bara för att titta.

aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Bilen jag skrev om finns här: Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Billigaste bilen på blocket inte ärlig? Nej, den har man ju aldrig varit med om förr ;-)

--------------------------------
//Lövet
aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Visst är den billigast på blocket. Fin och välutrustad med. Har även en bra utrustning för bak passagerare.
Och den har kredit...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Kredit behöver du inte hänga upp dig på. Den markeringen har alla bilar där fordonet är direkt säkerhet för finansieringen.

--------------------------------
//Lövet
Ta in en från tyskland ist..där måste bilhandlaren upplysa vad som är fel på bilen enligt lag, nuförtiden. Lite pyssel men bilar i bättre skick.
aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Tyskland är precis vad som gäller för mig. Hårdbevakar mobile.de dagligen efter den rätt 745án och har gjort så i några veckor.
Det är inte priset utan det är utbudet som lockar.
www.autoscout24.de är också en bra sida...samt www.gebrauchtwagen.de
hoppas du hittar din bil:)
mo
171
motorsport5
Z3 M Roadster -97
745 iA -02
Det är alltid tråkigt när man inte får tag i rätt bil fort när man väl bestämt sig. Men klyschan "håll ut, till slut kommer rätt bil ut till försäljning" håller oftast. Innan jag köpte min så blev jag också besviken på ett par stycken. Det är ju t ex inte många bilar som ser dåliga ut på bild...
aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Nu har jag hittat den rätta bilen i Tyskland. Ska ringa tidigt i morgon om den. Vet inte hur jag kunde ha missat den drömbilen. Blir faktiskt lite nervös när jag tänker på den. Antagligen blir det den och import av bil för första gången.
Försäkring på den. Vad gäller? Den behöver försäkras först när det är dags för ursprungskontroll och besiktning?
Under transport är den ju föräkrad av transportbolaget.
aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Ringde och den var reserverad. Ringde dagen efter och då var den såld..
mo
171
motorsport5
Z3 M Roadster -97
745 iA -02
Beklagar. Så typiskt. Råkade ut för liknande i somras då jag skulle iväg och köpa en M5 E39. Ringde kvällen innan för att kolla så allt var lugnt och då hade den sålts på eftermiddagen. Sedan dess har ingen lika fin varit ute. Hoppas du får tag i en annan snart, jag lider med dig... :I
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.