|
|
|
|---|---|
|
Hej, skriver från norge = norskt tangentbord.. Men fallet ær i Sverige. Køpte en 530i 06a av bilfirma før en månad sedan. Jag frågade førsæljaren om det fanns några skador innan jag åkte dit, han sa 2 stenskott på huven. Dagen efter køpet åkte jag utomlands i 2 veckor och nær jag kom hem upptæckte jag en parkeringskada på kofångaren bak, som små långa repor. Syns i solen, svåra att se inomhus. Denna skada har inte skett under min ægo, eftersom bilen stått i garage under tiden jag var borta. Nu har jag kollat upp skadan, den ær anmæld i maj 2007 men ej åtgærdad. Visst, man kan leva med den.. men ændå en bil før øver en kvarts mille.. Har 1års "guld garanti" hos BMW handlaren jag køpte den av. Har BMW Original førsækring. Ær det någon som vet hur jag kan gå till væga før att løsa detta? Jag ær beredd att betala en slant om det behøvs.. Ligger allt ansvar på mig eller æven på bilhandlaren? Stort tack till alla er som orkar læsa norsk-svenska!! Iggeman | |
|
Konfrontera handlaren med problemet, han vet nog vad det gäller! Är det en auktoriserad handlare så fixar de alldeles säkert detta, det är ju en anmäld men ej åtgärdad skada. Jag förstår inte riktigt problemet!? |
|
|
Problemet ligger i att jag inte sa till nær jag handlade bilen (såg det ju inte nær jag kollade igenom den). Det ær en stor BMW handlare i Malmø, så visst borde de veta vad som gæller. Ska høra va de sæger efter mitt brev. Antar att førsækringsbolaget inte tar i en skada sen 2007?? |
|
|
Om det är förenade bil vi pratar om så kontakta dem och be att få det fixat, tala först med säljaren som du köpte bilen av för finns det en anmälan så fanns ju skadan där när du fick en beskrivning av skicket per telefon. Detta borde inte vålla större problem då jag vet att dem har ganska mycket att förlora på att tjafsa om sånt här. Jag köpte min bil av en kille som året innan köpte den begagnad av Förenade bil, där var en parkeringsskada sedan -06 som de inte hade gjort ordentligt (enligt mig) och det har de åtgärdat utan knorr 3 år senare. Jag har tom. backat deras arbete 2 ggr utan att stöta på patrull, men min kontakt har förvisso varit direkt med lackverkstad och inte med säljare. Det finns bra folk i kundmottagningen (tjejerna) prata med dem om säljaren är tvär (det finns ngn säljare med tveksamt rykte). |
|
|
Tack Ahab! Det stæmmer, det ær Førenade bil. Har tagit och skickat ett mail, får børja så och se va det svarar. Bifogat bild på skadan etc. Får hoppas på det bæsta! Sen ær det ju en risk, som sagt, med nyansskillnaden.. |
|
|
Min bil som är titansilver (silver är riktigt svårt) var inga problem alls, det är ngt de är duktiga på! Lycka till! |
|
| Sådær, firman går med på att fixa saken. Men de vill att jag ska gå via Chips Away. Kanske fel att skriva i denna tråd om det.. ska kolla bilvårdstråden istællet. Skønt att saken blir utredd! | |
| Vad jag hört så är chips away inga höjdare på lack, men det hittar du nog om du söker på forumet. | |
| Ja, är rädd för att det är blandade meningar.. får snacka med dom och se hur jag gör.. bättre att låta bli om det bli nyansskillnad.. Men det borde vara en lätt sak, det är små repor.. Vi får se! Men Förenade verkar riktigt stabila måste jag säga! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.