|
|
|
|---|---|
|
Aftonbladet har testat sju prestandadäck. Kolla på: Länk Kul att de kollar in det segmentet för omväxlings skull. Har själv precis beställt ett par bakdäck, Michelin Pilot Sport (borde enligt någon skarpsynt börja prenumerera på däck nu när jag skaffat M Roadster :) och blev lite ledsen i ögat när jag läste resultatet. Vad har ni andra för synpunkter på testet? | |
|
Mina erfarenheter av S03 stämmer verkligen inte med deras. jag bytte tillbaka till Pilot Sport på M5:an fort som attan. Pilot Sport var bättre på torrgrepp såväl rakt fram som i kurvor och dessutom mkt tystare och inte lika stötigt som S03. S03 hade dåligt torrgrepp och var mkt bullrigt och stötigt. Våtgreppet var bra på Pilot Sport och utmärkt på S03. Jag var nog en av de första i världen som hade S03 på en M5 och det är möjligt att de ändrat däcket sedan dess. Skulle jag köpa däck idag skulle det dock bli PZero Rosso. |
|
|
Bridgestone-däcket är mer än 50% billigare hos Gummihuset. Antar att det är taiwan-däck? Någon som har erfarenhet av dessa? "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Jag kör med Dunlop SP 9000 Sport 235/35-19 på min 325:a och trots att det däcket bara fick tre + i testet så tycker jag att det är ett toppendäck så man ska nog inte gå alltför mycket på vad testet säger. www.malte-racing.com |
|
|
Hmmm, jag tror att AB har lyckats blanda ihop bilderna. Titta på Michelin-bilden, mina däck ser inte ut så i alla fall! MfG, Klaus. |
|
|
Klaus, Visst har du rätt, Pilot Sport har fått bild för PZero Rosso |
|
| HAHA De e frågan om det var rätt däck dom testa ens :) | |
|
Wolv: Gummihandlaren ger dig säkert egen infart och röd matta:D De flesta kända märkesdäck(Michelin, Pirelli, GY, Dunlop you name it) över 2500kr för 17" är bra för vardagsbruk och lite snabb körning. Det är när gränserna tänjs och bilen får jobba ordentligt skillnaderna märks. Jag åt middag med en av instruktörerna(gammal banförare) på Förarutveckling. Hans resonemang gick helt enligt Johanns, PZeroNero är outstanding på marknaden. Mvh Asken |
|
mag |
Precis vad jag också hört P Corsa skulle va bland dom bättre, men för dyra att använda för vardagskörning då det slits fort vilket förmodligen är anledningen till att det "kletar" fast sig så bra, GY F1 skulle dock enligt dom jag pratade med (BMWsportclub medlemar) vara ruggit sunkigt i jämförelse men dom kanske hade fått Asien däck. //Magnus |
|
Jag har Dunlop SP Sport 9000 och håller med Afonbladet "Bra på blött, inte skojigt på torrt". Jag kör med 17", 275 bak och 245 fram. På torrt väglag släpper däcken för lätt när man pressar bilen i utgången på en kurva. Däcken släpper också för lätt när man bromsar på torrt. På blött väglag tycker jag att de klarar sig bra (kan gasa fullt på tvåan utan att bilen spinner något märkbart). /Anders |
|
|
När jag köpte min M3 cab så satt/sitter det Avon ZZ-1 på bilen,nogån som vet nått om dessa ? Bilen rullar bra tycker jag,inte mycket spårning o sånt känner man av. Annars brukar ju stora hjul o få en tendens o spåra o sånt,dimensionen är 225-40-18. |
|
|
Felskrivning av mig, ursäkta. Rosso heter det. Asken |
|
| Har också hört att P Zero Rosso ska vara outstanding. Köpte Dunlop SP Sport 9000 (255 35 18) till 528:an, men körde bara några mil innan den såldes så jag hann inte få någon uppfattning, men klart är att de var bra mycket tystare än Ventus Plus (Hankook) jag hade på innan! Det kostar verkligen mycket pengar att hålla sig med stooora kvalitetsdäck.... | |
|
Kör själv P Zero Asimmetrico och måste säga att det är ett grymt grepp i dessa däck! Dessutom är de inte nämnvärt spårkänsliga.. Lite frågande till ljudnivån och slitaget bara. På grov asfalt är de i bullrigaste laget, ny asfalt = väldigt tyst. Har läst att Dunlop SP Sport9000 skall vara bättre på båda dessa punkter samtidigt som greppet skall vara lika bra (ingen erfarenhet dock).. kommer inte ihåg vilket test men det var en utländsk tidning. MalteK verkar vara nöjd med sina men inte avn så man skall kanske fortsätta med Pirelli.. så man vet vad man får... :) Bug -Schnitzerbumse med lite extra flås- |
|
|
Undrar också var de har fått de "feta" priserna ifrån ? T.ex. : Michelin Pilot Sport Hastighetsklass: Y Pris: 4 700 resp 5 600 kronor stycket!!! Garanterade ockerpriser ! Kan nästan lova att man kan köpa dessa däck för 2000:- lägre stycket utan behöva anstränga sig nämnvärt. |
|
|
Det är listpriserna, behöver inte vara det priset du betalar hos däckhandlarna.... Kör på Bridgestone S03 i år och är betydligt mer förtjust i dem än i Michelin Pilot Sport, som jag upplever spårar mer. 235/45-17 & 255/40-17 ca: 1500 mil i år på dem |
|
|
Billigast är www.dackonline.net Bug -Schnitzerbumse med lite extra flås- |
|
|
Också billigt!!! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.