|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Att köra med dubbdäck är ju fusk ju!! Är det verkligen ingen som är intresserad av bilar eller bilkörning på denna sajt? Antingen frågas det efter den bil som trasslar minst (typ Subaru eller något) eller så är det dubbdäck? Kan ni inte skruva eller gillar ni inte bilar? ;) |
|
|
Lasse: Skulle säga att en Impreza STI med fulldubbade rallydäck är bland det roligaste man kan köra i nuläget... ;-) MVH Christofer |
|
|
Vi har Hakka 7 på våran Honda och bilen är GRYMT stabil och fästet är exceptionellt bra. Hakka 5 känner jag inte till personligen, men Nokian hamnar alltid högt upp i de tester jag sett i ViBilägare, en tidning som jag personligen litar mycket på. Och nyare brukar ju vara mer utvecklat än äldre.. Men jag vill minnas att jag läst att skillnaden till 7:an mest handlat om ökad komfort och bättre ljudegenskaper. Testar/artiklar Länk Hakka 7 Länk Hakka 5 Länk //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
Jag vet inte om jag är helt övertygad än. Tidigare har jag alltid kört på dubbade Nokian men de senaste 5 åren har jag kört på dubbade Gislaved istället och tyckt att det fungerat väldigt bra. Inför årets skidresa bytte jag till Hakka 7 och körde ca 180 mil med dem under en vecka. Jag kan inte säga att jag är lika imponerad. På riktigt vinterväglag känns de väldigt stabila men på torra eller blöta asfaltsvägar känns de lite oroliga. Det är mitt första intryck i alla fall. Detta gäller E91. Dim 225/45 -17. På X3 sitter Gislaved NF5 som biter ordentligt i alla underlag. "BMW six appeal" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.