|
|
|
|---|---|
|
Hur fasen kommer man åt radiodelen i 520 E61 Finns möjligen uttag för sub Annan fråga: hur ta isär förarstol | |
| har en 528 som jag skulle vilja komma åt cd:n på, säkert likadan panel som på din, höll på att skruva lite halvseriöst idag.. jag tröttnade när jag hade dragit lös ca 20 skruvar å plockat loss en jävla massa oidentifierade prylar, det måste finnas ett lättare sätt!! nån måste ju för fasen eftermonterat steg och låda, har också hört att det ska finnas aux-ingång för att koppla in t.ex ipod bakom dessa paneler, så kan inte nån händig å vänlig själ tala om för oss mindre begåvade hur i helvete man gör!!? ;) | |
|
Förmodligen inte likadan panel men troligen lika jävlig att få bort. På min bil finns inga synliga skruvar så jag förmodar att BMW inte vill att man skruvar själv. Förmodligen skall man bryta loss en del plastpaneler. Tacksam för tips |
|
|
I min e39:a skulle man ta bort volym ratten o sticka in en skruvmejsel snett till höger för o släppa en liten spärr så släppte panelen sen. Beemer 4 Life! |
|
|
Hittade här på gör-det-själv, mekartips Någon som byter till business navigation i en E60/61 Nu är det bara förarstolen kvar att klura ut |
|
|
Demontering av stereo i E39 finns också i ett par mektips. Obs att stereon/radion är den enhet som sitter uppe framför den fällbara luckan. Det man lossar med skruven under volymratten är MID-panelen med displayen osv. FP |
|
| Folke: Funderar på att sätta i en AUX-kabel i min E39 och har letat bland mekartipsen för att demontera stereon men hittar inte. Skulle du kunna länka? | |
|
folke: du menar innanför luckan, alltså där man sätter i cd-skivan, men hur får man lös skiten? hittar inte heller nåt bland mek-tipsen, snart blir det kodojan ;) neerå men jag har iaf konstaterat att man måste in på nåt sätt via fronten, för runt bakvägen går helt enkelt inte, då ska man fan ner med hela fläktpaketet å allt möjligt! Theman: tack för tipset med volymknappen, även om det är fel panel kommer man ju förbi den iaf :) |
|
|
Mektipset scanner/lågnivåmodifiering visar en del. Demontering: Drag loss volymratten. En liten Torxskruv syns, vrid denna åt vänster ett kvarts varv, (återfjädrande), håll kvar och drag loss MID-panelen. Ibland får man sticka in något tunt föremål i vänsterkanten och hjälpa till. När panelen är loss syns två insexskruvar (de yttre) i panelen ovanför. Lossa dessa flera varv utan att ta loss helt, därefter kan stereon dras ur FP |
|
|
Precis Du måste ta loss den undre delen först för att komma åt fastsättningen till själva cdn. 2 insexskruvar som sagt sen får man lirka och ha sig. Beemer 4 Life! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.