|
|
|
|---|---|
| Hej! äntligen skall jag bli bmw ägare igen. Bilen kommer hem till helgen, jag fundrar på om det börjar bli för kallt för en sista vaxning innan hösten?. mvh | |
|
Hur menar du, för kallt? ///Micke Min cabrio Länk |
|
Buspelle |
Jag tror du kan vaxa neråt nollgradigt. Det brukar ju gå utmärkt att vaxa båten trots att det är minusgrader. |
| Hej!. Precis!..brukar väl stå något om minst 10 grader...och i en tvätthall blir det för fuktigt? | |
|
Ok, står väl som sagt på förpackningen. Ja, tvätthall är inte bra. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Åk till DriveIn på byggmax, skämt o sido, ska du använda maskin? är det både polering och vaxning som gäller? Ska du polera bör du få upp temperaturen på lacken, det är då vaxet funkar. I annat fall är det som Buspelle säger. Jag brukar också vaxa båten ner mot 0:an //Stefan |
|
|
jag brukar vaxa fram mot kvällen då de är lite fukt i luften. jag har vaxat bilar så länge jag kan minnas och när de är lite kyligt i luften och fuktigt.. så de blir lite kondens på taket. då är de som bäst! tror eller ej. men de är både lättare att vaxa och så blir det minst lika bra som annars. BMW ownz |
|
| 10 plusgrader rekommenderas. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.