|
|
|
|---|---|
|
Imorse så steg min temp upp till 3/4 och checkontrollen varnade för att kylvattentempen var hög. Då slog elfläkten igång och det sjönk en del, kan det bli så ibland eller har jag någe fel. Vad kan det vara isåfall? Den brukar ligga stadigt på 1/2:a i vanliga fall. Den tar inget vatten bör tilläggas. /Bimmerman Länk Sponsorer Demon Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt | |
|
Halloj, upp. Lite panik /Bimmerman Länk Sponsorer Demon Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt |
|
|
Kan ju vara termistorn som inte är riktigt frisk så elfläkten inte går igång tidigt nog. |
|
|
Brukar det vara ett vanligt fel? Sitter den bra till så man kan byta den lite snabbt själv. Kan det vara termostaten som strular? /Bimmerman Länk Sponsorer Demon Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt |
|
|
Om termostaten strulade så hade nog inte tempne gått ner samtidigt som fläkten gick igång. Vet inte om det är ett vanligt fel på 740i men jag hade det felet på båda min Golf GTI:er på 80-talet. Har tyvärr ingen aning om var den sitter på 740i |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Termostaten som hänger sig, eventuellt pga luft i systemet, termostaten öppnar bara om den har kontakt med vatten. kan vara en orsak, börja med att kolla och lufta, det har varit varmt ute så det avdunstar en del vatten och låg det på gränsen innan så är det lätt att det blir luft i systemet, och det räcker att det fattas en halvliter så kan det strula. MVH Hasso |
|
OK, tack grabbar. Kollade vattnet och det saknades en ca 7-10dl så jag fyllde upp. Det hände inget ikväll när jag åkte hem även fast jag satte i kraftiga köer. Tänkte byta vatten i kylsystemet imorgonkväll och då blir det ju luftning i samma veva. /Bimmerman Länk Sponsorer Demon Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.