|
|
|
|---|---|
|
Jag har en Bmw 325i turbo från 89, grejen är den att jag var ute och testade den idag, och så ställde jag fast den. Efter en stund så small det till och sen gick bilen som en påse skridskor :s Den går hur bra som hellst på tomgången, men när jag kör med den så rycker den och misständer/lägger av/går inte på alla sex. nån som har någon aning ? | |
|
"och så ställde jag fast den" Vad betyder det? Att du stannade? Mvh |
|
| Jag vet inte vad ni kallar det där nere, men här uppe så säger vi så när vi står still och burnar. | |
|
"Bromsa fast" brukar jag säga.... Om det "small till" (din beskrivning) kan en tryckslang ha hoppat loss, kolla alla turboslangar på trycksidan, tex på intercoolern och övriga tryckrör. Har ett sådant lossnat kan du räkna med att bilen går dåligt pga felaktig bränsle/luft blandning! |
|
|
ställa fast låter ballare ;) nä men som flashg säger. kolla alla slangar. en saab som vi lekte med en gång, small också till i å sen gick den som ett skott.. då hade slangen som reglerar ladd-trycket spruckit sönder. BMW ownz |
|
|
kolla stifften dom brukar kuna visa en del vad som spökar |
|
|
Jag gissar på blåst tryckslang, eller blåst toppackning. Se till att ta ett kompprov. |
|
|
tittade till stiften idag, dom såg helt okej ut. hitta ingen tryckslang som hade hoppat av eller gått hål på. Sedan gjorde jag ren fördelarn. efter det så startade den och gick som den brukar. Konstigt värre! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.