AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.771

Utelåst BMW 750 e38 Batteri Dött

Hej

Batteriet har laddat ur på min E38 750ial 95a och klart som f*n har alla mekaniska lås kärvat, så min fråga är hur får man på enklaste sätt in ström i bilen på ett icke desruktivt sätt.

Har läst de andra trådarna på forumet men de gäller tyvärr bara 740in, går inte komma åt startmotorn på samma sätt på 12an, tro mig efter 3h under bilen ;)

Alla tips och idéer tas tacksamt emot.

Tack på förhand

Paul
no
347
noah
E65 730D
Hej på E38 så har du batteri i baklukan!

Noah Brown
Är väl medveten om att batteriet sitter i bagage luckan, dock så känner jag inte för att förstöra luckan för att komma in, så därför är jag intresserad av ett sätt att få ström i bilen, dvs komma åt en pluspol från utsidan och sen använda transpondern för att låsa upp bilen.
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
På E32 går det att hissa upp bilen i framänden och komma åt kablaget till startmotorn och mata på ström den vägen, det borde väl gå på E38 också.
Testa även att köra i låsolja mm i alla låsen, något kanske går att få igång!

/Mats J
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Japp, lite låsolja med grafit i alla låsen + prov-vrida 1-2 gånger om dan så glider nån av dem upp snart!
lu
81
lunden
325i 88
330d M Touring 02
750ia 95
Om det inte löser sig så får du hissa upp bilen och tabort plasten så är generatorkablen presis framför växelådan på tvären

sen har du batteri kablen från startmorton oxå den går in i kupén vid fötterna på passarskerar sidan den har en liten gummiskydd för bulten

annars har jag för mig att man kan koppla på en liten laddare på till exempel nummerplåtbelysnings stiften, obs kolla detta innan du provar är lite osäker...
Har lyckats få nyckeln i förardörren att röra sig mellan 10 i till 10 över men händer ingenting och hur mycket kraft man än lägger så rör den sig inte ur fläcken mer än så, står i instruktionsboken to open when electricity is out turn to the extreme left eller något sånt, vilket då är mer än 10 i.

Kollade det som "lunden" sa om pluskabeln vid fötterna på passagerarsidan och den sitter ovanför en balk men jag kan känna gummit runt fästet dock vill det inte lossna :/

Var rejält nyfiken på det "mj_mj_mj_mj" sa om nummerplåtsbelysningen, om man skulle slänga ditt en ctek laddare funkar det eller smäller man säkringen, vore underbart att höra från någon som vet eller har provat, vore ju det helt klart lättaste ingreppet =)

Tack på förhand
lu
81
lunden
325i 88
330d M Touring 02
750ia 95
Om det inte funkar
Ta du ett heft stift och tryck in på plus kablen och ladda.

750 När man inte klarar sig med sex :)
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Häftstift eller synål igenom isoleringen på kabeln är en vettig lösning.
Att ladda via nummerplåtsbelysningen funkar ju enbart om du lämnade bilen med lyset på... Tipset brukar ju vara att öppna bakluckan och ladda via innerbelysningen eftersom den har kontakt med batteriet när luckan är öppen, men då måste du ju komma in i skuffen...
Vad gäller dörrlåset så på E32 skall man samtidigt lyfta dörrhandtaget när man gör denna övning, men hur det är på E38 vet jag ej.

/Mats J
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.