|
|
|
|---|---|
|
Hej! någon som vet vart man kan hitta dom 2 plastbitarna med en kula i en ände som man justerar höjd o ljusbild med dom sitter i lyset på en e39? ska vara till xenon. Har kollat på bmw men dom verkar bara ha till dom ädre ljusen. MVH | |
|
Här: Länk Iofs så har jag två sett, då jag hade problem med höjdjusteringen, visade seg dock at det var en lös ledning. (hade tänkt att byta på bägge sidorna samtidigt, därför hade jag beställt två...) Så om du du vill köpa av mig så går det bra det också. MVH Sakke |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det finns även en firma som tillverkar i Teflon i USA till ett mycket trevligare pris än de i aluminium från UK. Har inte länken fnv. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| det är jo precis såna jag ska ha! har du så man kan få köpa till båda sidorna eller bara en? pris? | |
|
Jag måste oxå fixa mina justerskruvar till besiktningen. Så länken om teflonskruvarna uppskattas. //Mvh Alexander |
|
|
Jo, jag har två sett, altså til bägge sidorna. MVH Sakke |
|
| Jag köper gärna andra settet om du bara behöver ett. =) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk Här är en manual. Tyvärr kan jag inte hitta länken till teflonjusteringarna var i USA om jag inte minns fel kan kanske var på ebay tex. Trodde jag sparad länken i nån burk, ska kolla laptopen också. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Tack! | |
|
Drsakke vad vill du ha för båda setten? Jag har skickat powerpost till dig!! |
|
|
Försökte mig på denna operation idag! utan att lyckas. För det första går den inte in i ugnen! Alltså får det bli värmepistol! Efter att jag värmt utav bara f...n försöker man med spackelspade och skruvmejsel men glas Hel.....t sitter som berget. Tror jag tar en paus några dagar så det får svalna även jag. |
|
| när jag hade isär mitt lyse använde jag bara några mejslar och en brytbladskniv att skära isär limmet med. funkade kanon | |
|
Tjena jag har samma problem på min, är det någon som har justerskruvarna över till både höger och vänster lykta? mvh crille |
|
|
Justerskruvar sökes! Någon som vet om det finns att få tag på på närmare håll än US and A? |
|
|
HeJ! m3jonas: Jo i england, se länk i min första post. Til anda: Har varit på semester och dessutom inte så bra på att öppna powerposten, men justerskruvarna finns och har väl tänkt att få det jag betalade inklusive porto. ska försöka att svara på powerpost i kväll.... MVH Sakke |
|
| Hmm, är ju inte direkt gratis via England... De ska ha 45 pund för att skicka till Sverige så totalsumman för lagning för ett lyse hamnar på närmare 1100:-... | |
|
Det går att byta justeringen genom hålet runt glödlampan lite trångt men det gick. Alltså behöver man inte ta bort glaset. Själva justering fixades med gammal ljusjustering vet ej bilmärke, själva kulan var lika stor lite knep & knåp men nu funkar det. Billigt blev de i allafall !!!! |
|
|
m3jonas: Jo, men ETT komplett xenonlykt kostar ca 6000kr..... Detta var ju grunden til att jag beställde två på en gång, för att slippa betala dubbla frakt (tänkte ju att med min tur så går den andra dagen efter jag har bytt den ena...nu blev det ju att jag beställde helt i onödan i stället :o) ) MVH Sakke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.