|
|
|
|---|---|
|
Tjabba, har både en rätt gammal skiva och dålig spindelled fram. Misstänkte därav dessa för att jag får vibrationer framifrån när man bromsar. Men det händer när det blir varma, och desto varmare desto mer vibrerar det från dem. Att det skulle vara spindelleden blir därför lite ologiskt? Är det bara skivan som är kvar som misstänkt eller kan det ha med själva oket att göra? Undrar mest, då jag planerar byta allt samt renovera oken när jag väl håller på, om det nu slutar vibrera så hade det varit sjysst att veta vad som egentligen var boven =) | |
|
att svarva skivorna är inget dyrt jobb, det kan vara värt att lägga en slant på det kanske. Johan S Ordf.BMWC CS Sektion SYD Länk NS 8.29 |
|
|
Jag har faktiskt, nya bromskivor liggandes som ska på runt om, klossar och även spindelleder.. Men om det skule vara något annat så hade det varit sjyst att åtgärda det när jag har allt nere. Eftersom det blir värre ju varmare bromsarna är så känns det som skivan... men Hasso här i garaget nämnde något om att det kunde vara själva oket. |
|
|
Måhända det kan vara oket men enligt mig är det MYCKET vanligare att det är skivan. ÄR skivorna inte helt slut kan det vara värt att lägga nån hundring på att ge dom en dust med svarven. Johan S Ordf.BMWC CS Sektion SYD Länk NS 8.29 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.