|
|
|
|---|---|
|
Hej allihopa, är nybliven ägare till en kanonfin, välutrustad 530d touring -06 Bilen är som en dröm att köra, men dock har jag börjat störa mig på att det viner om glastaket så fort man kommer över 60km/h. Det blir knäpptyst när skyddet är för såklart, men det vill man ju inte för då hade glastaket kvittat. Det låter mer om taket när det är stängt än när det är tiltat i bakkant. Jag har själv kollat lite, och kan inte se ngt som verkar vara fel, inga lister som lossnat. Är det ett vanligt fel? Vad kan det tänkas kosta på BMW om man inte kan fixa det själv? *Murphys lag* | |
|
tjenixen xertox. kul med ett bra köp. min 540 viner också om luckan i ca 50km/h, jag tycker mig att dert blir bättre om det regnat, testade även att smörja in packningen/listen runt luckan vilket hjälpte tillfälligt, så på min antar jag att det är gummilisten som blivit torr o dålig. men tilläggas ska ju klart att min är en e34 1994, så den är ju 12 år äldre än din, din borde kanske inte redan ha blivit dålig. lycka till |
|
|
Hej, hade samma problem på min, BMW justerade inom ramen för garantin. Det var ett känt fel. Uppstod om luchan stängdes från tilit, inte från helöppen (eller tvärtom, minns ej). /M |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.