AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
973

Värderings hjälp av min e28 535 1987

Har en sv såld 535 i myyycket gott skick. Den har gått 14500mil 1987 och är ny invändigt och väldigt fin utvändigt sånär som några ytliga repor. Aldrig buskörd service bok finns. M ratt el lucka diff och drag samt sedvanlig utrustning.
Vad kan man begära tycker ni, det är verkligen en fin original bil.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hej!

Tja, JAG skulle inte sälja den under 50 000kr iaf..

Den där vagnen har alltid varit o kommer alltid att vara en eftersökt modell av E28:a..
Jag skulle t.o.m. säga att du kan börja med 75 000kr och se var det hamnar i slutändan OM du nu inte har extremt bråttom med att sälja..

Svårt(omöjligt?) med hyfsat rätt värdering utan att ha sett den osv, men med det du skriver och att vagnen inte har börjar rosta(dvs minimalt med rost) och med reservation för "det verkliga skicket" så håller jag fast med värderingen tills motsatsen bevisas..

Bilder och lite mer info skulle göra att fler kanske skulle skriva en rad om "möjligt värde"..
Blir ju lite svårt det där, speciellt på en dylik modell, dvs relativt ovanlig och körglad sak med "rätta" motorn och diffbroms :)

OBS! Tar nu för givet att den har manuell låda, automatlådan sänker annars ganska mycket..
Men i och med att den gått så extremt lite så är en automatbil också intressant för en del..

Mvh Janne.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ja....nu såg jag att det var en "vanlig" E28 dvs ingen M535i, det gör nog att värdet blir något mindre...
Men 50000kr är den alla gånger värd anser jag..även i Svedala.

En del tycker att den verkligen är snygg med M-paketet(retrosnygg kanske man ska skriva) och man får slantar extra för detta TROTS att den är vanligare än en "naken" 535:a E28.a..

Mvh Janne.
Gemini__
Instämmer, under 50 tkr bör du inte släppa den (under förutsättning att det är en riktigt pärla). Tycker dock du ska behålla den =) Riktigt svårt att hitta en fin originalvagn när det gäller E28:or.
Den är manuell och kommer vara nybes vid en ev försäljning. Det är ingen m som sagt men manuell. Tog bort skyddsklädseln som suttit på sen ny förra veckan mint condition.
50 låter mycket men som ni säger så verkar de sällsynta, har letat kontinuerligt och inte ens kunnat hitta en referens bil för att sätta ett pris. Samma ägarfamilj sen 94. Den har stått en tid i varmgarage också så den har inte luftats så mycket.
Gemini__
"Tog bort skyddsklädseln som suttit på sen ny förra veckan mint condition."

Oj oj, blir bara bättre och bättre det här. =)

Jag ska byta framfjädringen som blev nedslag på bes (kärvade) så ska jag sätta ut den blir inom 3-4 veckor så lägger jag en länk i denna tråd så får vi se vad ni säger om priset. Visste jag hur man gjorde kunde jag lagt ut någon bild i tråden innan.
Det var en standard lachsilber 535i E28 ute på blocket "några timmar" för ca. en vecka sedan med cirkus det miltalet, tror priset låg på osannolika ~14000:-! Bilen fanns då i Småland (Tingsryd-Växjö nejden).
Det är väl inte den? Den var såld när jag ringde...

-Upplev körglädjen i M3 E30!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

14000kr är inte annat än ett "superklipp" om det är samma bil vi pratar om, men det har jag svårt att tro, men visst, allt är ju möjligt.

Dokumenterade 14500mil på en 535 E28 är ytterst svårt att finna idag.
Vill man ha en vagn som är en klassiker redan nu så torde denna vara eftertraktad bland entusiaster och "folk" som vet vad dom vill ha..

Köper ingen vagnen för 50 papp i Sverige, så annonsera utomlands är mitt tips.

Mvh Janne.

Det är den bilen och jag hade mage att pruta på priset också hrm känner mig nästan dålig till mods nu...... visste inte att de var riktigt så uppskattade. Dock kommer jag få lägga ut ett antal tusen nu på saker som måste åtgärdas även att det inte är något jätte dyrt.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Grattis till ett kap må jag säga, jag fick 14000kr för min 43000 milade M535:a för ca ett år sedan kan jag säga som referens :)

Hade den vagnen i 11 år och köpte den då den gått ca 25000mil för 45'.
Bästa bil jag haft!

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.