AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.060

Vad tror ni om denna M3 - 98 som bara gått 3000 mil?

Sida 2 av 2
Gemini__
Instämmer, vilken raritet. Bra köpläge för den sanne entusiasten.

Mvh:
Thomas
Men ockå ett 98, faceliftad och allt. Måste vara bland de senaste M3 Coupe?
Jag förstår egentligen inte varför bilen inte har blivit såld. Det måste väl finnas någon som letar efter en perfekt E36 M3? Hade jag inte haft den bil jag har nu hade jag absolut varit intresserad av bilen. Priset är knappast nåt att anmärka på heller om bilen är som det verkar. Kan ju inte finnas mer än ett fåtal E36 M3 kvar i världen med så låga mil.
Dessutom är den svensksåld med enbart 1 ägare!. Måste ju som sagt vara väldigt ovanligt..
Jo det är en raritet helt klart , men vet inte om man hade vågat köra den
eller bara polera den ;-)))

Kollar runt på olika M3 men tycker utbudet är dåligt !

Ok då kör vi igång slaget igen - hur stor är skillnaden mellan 3.0 VS 3.2 ???
0-100 ? för och nackdelar OSV

Eller ska man välja M5 e34 ???

vilken motor är stryk tåligast ???

mvh Toni

Ninja: Hur mycket hade du tänkt o lägga? En "bruxig" M5 E34 (3.6) kan du hitta i helt OK skick för 50", en tokfräsch -95 med få mil kanske uppemot 120" om inte mer...Samma visa med M3...
3.2 är snabbare "alla gånger", sen har den 6-växlad låda. Hade jag letat M3 E36 hade jag siktat in mig på en cab o gått på skicket, inte vilken motor den har...
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Hade han lagt ut den på mobile.de så hade den nog varit såld ganska fort...

M V H
Stephan

Cab är väll inte fel ... och INTE bry sig om motorn ???
Frågan är vilken skillnad det är -för nackdelar (3.0-3.2-M3)klart modernare med 3.2 men är den bättre ?

Jag nämde M5 an endast för att man kan få en för 30 k(kanske slut körd )uppåt
men M3 kostar lite mer därför undrar jag eftersom jag vill ha en M maskin .

Sen samtidigt har jag sett vilka kostnader där är med M maskinerna
Har haft samma 328 97 och inte lagt ner mer än 3000 kr på ca6 år
i reserv delar ... så vet inte ...

Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
För egen del trots kärleksullt ägandeskap av en M3 3,2 så kan jag nog påstå att för mig är en M5 E34 något mer prestige och status än en normal M3 E36. Jag vågar absolut sticka ut hakan och säga att min egen tillhör en av de absolut finaste i landet men en M5 E34 i samma skick än något magiskt på obeskrivligt sätt.. För mig personligen är bilen inte intressant då den inte tilltalar mig i samma bruksområde som M3 (bankörning) men vore detta inte ett utav mina största intressen hade jag haft en tokfräsch jäkel för längesedan! Rent hållbarhetsmässigt på motor vågar jag knappt yttra mig, men bägge två, iaf S50 B32 är känslig mot misskötsel men belönar minst sagt sin ägare om man sköter underhåll osv som tex oljebyten mm. Jag vågar nog påstå att sköter man en 3,2 M3 till punkt och pricka är motorn lika hållbar som en gammal Volvo B230, men slarvar man kan den troligtvis va känsligare än porslinsvasen du ärvt efter gammelfarmor. Med andra ord en motortyp som absolut inte passar den normala svenssonägaren om man ser till skötsel och underhåll.

Ninja: En M5 för 30" är mer eller mindre ett vrak...Om det är PRISET som är det viktigaste så föreslår jag att du väntar tills du fått ihop kapital så du kan köpa den bil som är i bäst skick, därmed inte sagt att den dyraste är bäst...En fräsch 3.2 betingar säkert 100" o uppåt.
Desto mer man pratar om denna bil detso mer sugen blir man, dock hade jag föredragit estorilblå.

M3 3,2 går riktigt ba även idag, en standard M5 E39 kör KNAPPT ifrån en M3 3,2 till fartspärren, et fick jag reda på som både ägare av M3 3,2 och M5 E39. Som M5 ägare får man verkligen kämpa för att dra ifrån och då är det ytyp med 1-2 billäöngder.

M3 3,2 är riktigt kul
Och et man kan tillöägga är att en M5 E34 blir totalt dragen av en M5 E39...
zcooter
Att bilen inte är såld än talar för sig själv ang, prisbilden. Tiden på året spelar ingen roll just på denna vagn. Den är ju i ett oklanderligt skick!!!!! Kanske kan kulören o inredningen spela en avgörande roll. Hoppas bara den kommer i goda händer
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Att bilen inte är såld beror säkert på att det är tråkigt att lacka om när mankan köpa rätt färg direkt ;-) Tycker den är hemsk...

*a_wingard73*

Har du mappat din bil med nya insuget än?
Får man fråga vad du pröjsade för insuget?
Funderar på att göra ett eget i alu...

Mvh. B

"What we're dealing with here is a total lack of respect for the law"
(Smokey and the Bandit 1977)
Visa användare
679
Casy
E46 M3 SMG -02
E38 740i -99
E10 1600-2 -68
E10 2002ti -72
Tillverka ett eget plenum? Är inte det grymt svårt? Jag antar att man måste flödestesta så alla 6 cylindrar får samma mängd luft. Vanligtvis brukar ju 6an gå lite snålt.. härdsmälta som följd =) Det har man ju sett på flertalet S38or iaf, men S50 kanske är lite slitstarkare?

Angående den gula och dyra M3an.. så blir den säkert såld, förr eller senare. Men jag är inte heller den som gillar gula M3or. Hellre röd eller blå, mums!

/Jonas
Tacksam för alla svar !

Fortsätter att leta M3 någon som vet något om denna ? :

Länk

mvh Ninja
Wow. Såg ocksåriktigt fin och där har vi helrätt färgkombo. Köp den!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.