AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.979

Byta torkarblad e34

Tjena

Skulle byta torkarblad på min e34 touring men "kroken" på förarsidan är böjd åt fel håll så att säga, hoppas ni förstår vad jag menar, på passagerarsidan var det inga problem, men hur gör jag på förarsidan, fattar inte hur det gamla satt, tänkte inte på det innan jag lossade bladet..

Köpte torkarblad på biltema med dubbla blad, men antinget e dom omöjliga att montera på e34 eller så e jag korkad som få..

Hjälp skulle uppskattas

Mvh
Gemini__
Se 2007-06-13:

Länk

Välkommen till forumet förresten.

Mvh:
Thomas
To
58
Tokigast
E34 525i -91
E39 540/6 touring -98
E39 525 TDSA -96
E92 330xd M-sport coupé -07
Har du köpt nå "universal" eller liknande passar de knappast, då förarsidan på E34an har ganska speciell anslutning, tycker jag iaf.. minns själv då mitt torkarblad flög av (bokstavligt talat) att jag kollade runt ett bra tag innan jag hittade ett som passade.. de var inte speciellt roligt...
Visa användare
382
Nordstedt
325iM -03 E46
Jag köpte torkarblad på Biltema, plockade av gummit och monterade på dom befintliga armarna, funkar klockrent !

Mvh
Nordstedt
BMWCS #6891

Min E34 Länk
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Varför lägga energi på billiga skräp torkare? När orginalet är 10ggr bättre plus att man kan byta endast gummit på dem sen för typ 50kr/ styck på bmw...

Visst universal kanske är billigare just då men i de långa loppet är orginal bättre och billigare.

Beemer 4 Life!
Gemini__
Originaltorkare visar sig allt som oftast från sin sämsta sida, tyvärr. Detta gäller den äldre typen av torkare.

Kan rekommendera att byta till nya utförandet. Biltemas Flat-blade har visat sig hålla hög kvalité till ett lågt pris, rekommenderas.

Mvh:
Thomas
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Annars har Jula ganska hyfsade gummin som är prisvärda.
Biltemas torkare har jag aldrig gillat, trots att dom skall ha fått bra betyg i nåt test.

______

Foto Länk
Visa användare
84
BmWe3o
320i Cab 1997

Finns ett ganska enkelt knep om man nu inte är superrädd om bilens orginalutförande, jag gjorde detta på min gamla vinter bil (e34)
Jag värmde torkararmen sen vred jag den ett halvvarv på mitten.
sen kan du köra vilka universalblad som helst.

Min bil. Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk
tjena!

Köpte biltema flatblade, 2 minuter senare var det fixat..

Tack för all hjälp allihop..

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.