|
|
|
|---|---|
|
bilen har aldrig strulat eller så och den har gått som en drömm, men igår när tjejen skulle köra så gick den lite konstig men inget jag la märke till då det var lungkörning till och från stormarknaden. sen skulle jag själv köra och hadde bråttom då gick inte bilen mer än 50! men håller man halvgas s kan den åka upp till 60-65 och rycker den hela tiden. vad är det för fel?!?!?! | |
| Det låter som att den har gått i ett nödprogram. Du behöver läsa felkoder för att veta vad som orsakat detta. | |
|
är det farligt att köra med den ca 10 mil till en verkstad? sen undrar jag om man kan radera minnet så att nödprogramet går bort? |
|
| Jag kan inte uttala mig om det är farligt att köra 10 mil till verkstaden då jag inte vet vad som är fel. Jag skulle ringa BMW på måndag och fråga. | |
|
3MW: Har du plockat bort trimboxen?: Länk Mvh |
|
|
skulle köra en sväng ikväll och då var bilen ok igen men sen när jag stängde av den och startade så var den så igen? kan även säga att mekanikern som bytte kupe samt motorfiltret ifredags hade även haft i ca 2dl motor olja i tanken, (för att smörja inre delar?) rob_t_j72: den sitter kvar men ska ta bort den imorgon. tack för alla svar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.