|
|
|
|---|---|
|
Har en 320i sedan och tänkte eftermontera ett armstöd. Har köpt alla delar som behövs och börja lossa allt, orkarinte gå igenom allt. Armstödet(själva kudden) montera jag och skruva fast men det var helt omöjligt att få konsollen över den... Jag beställde konsollen från BMW men i kartongen fanns det en lapp som det stod coupe/cabrio på, e det någon skillnad på copuens och sedanens konsoll?? "BMW när du älskar att betala" | |
|
Enligt realoem är det samma reservdelsnummer till sedan och cabrioletens armstöd. Dum fråga, men ska inte själva plastkonsolen sitta kvar? Du ska väl bara ta loss delarna inuti den, dvs förvaringsfacken vid handbromsen och askkoppen baktill för att därefter bara trycka ner själva armstödet och skruva fast det? |
|
|
Inte enligt BMWs bruksanvisning som för övrigt e skit´.... "BMW när du älskar att betala" |
|
|
Låter som du fått fel konsoll, plastkonsollen med armstödet ser annorlunda ut än konsoll utan armstöd. Utan armstöd: Länk Med armstöd: Länk /Rickard |
|
|
Den ÄR annorlunda! Trä över? Hållet är inte stort, hade för mig att jag förde igenom armstödet genom konsolen innan jag skruvade fast armstödet och sedan skruvade fast konsolen (Nu var det något årsedan) Som du ser på länken över "med armstöd" så är plast konsolen delad= kortare+ ihopsatt ett mellanrum mellan konsolen och askkoppen. Med samma plastkonsol går det inte att montera armstöd. Då har du fått helt fel plast konsol med i kitet. Detta ska inte vara krångligt med rätt grejer. Hoppas det ordnar till sig :) Less is More |
|
|
Tack för svaren allihop, vad jag gjorde var att plocka bort själva "ramen" runt växelspaken där elhissarna sitter, sen gick de att få in. Gjorde sen som andreas_r förde genom armstödet genom konsollen och SEN skruva fast den, omöjligt annars. PS Andreas snyggt namn :) "BMW när du älskar att betala" |
|
|
Rick du länkade till en e36, har en e46. "BMW när du älskar att betala" |
|
|
Gott att det fixade sig ;) Less is More |
|
|
En annan sak är att undersidan av förvaringsutrymmet är ordentligt slitet, går det att göra något åt saken? Länkar en bild Länk "BMW när du älskar att betala" |
|
|
Jag stjäl tråden lite, hoppas det är ok. Jag har en e46 Touring -03 som bara har facken mellan sätena. Var köper man billigast en konsoll med armstöd? Saknar det som fan. Hur mycket behövs bytas ut? |
|
|
Vad sägs om en universal armstöd för 500kr, ingen montering, någon som provat en sån från ebay? Länk eller den här varianten för 1000kr Länk va tycker ni? någon som provat dessa? tänker på kvaliten, ser inte så plastigt ut på bild, eller? |
|
|
Fult om du frågar mig, köpte från skroten armstöd 1000kr sen konsollen oxh lite andra delar från bmw för 700 kr. "BMW när du älskar att betala" |
|
| Dom från ebay skulle aldrig komma in i min pärla. Vill ha original. =) | |
|
Jag köpte också från skroten, dock inte äkta skinn, fusk... :( Men det var som nytt och 600:- inkl allt som behövdes. Bmw säljer allt, paket för 2300:- och skin för 2700:- Tycker absolut det är värt, i alla fall 2300, men ännu bättre om man får tag på skroten! Det finns en firma till på nätet med grejer enbart till BMW som ofta gör reklam här, som jag inte kommer på namnet på nu... Less is More |
|
|
Firman du tänker på är Schmeidmann. 2300/2700kr e billigt fan för nytt armstöd. Här i Sthlm fråga jag och dom skulle ha 3500 kr för allt, aldrig i livet. Iaf är det någon som vet om man kan fixa den slitna undersidan på armstödet, har länkat en bild i ett tidigare inlägg på vad jag menar. "BMW när du älskar att betala" |
|
|
Behöver man enbart armstödet eller måste man byta hela konsollen oxå? Typ som denna: Länk |
|
| du behöver byta hela mittpartiet... | |
|
Japp, hela mitt partiet (konsollen) måste bytas. Är inte alls samma som utan armstöd. Det enda du kan behålla är det lilla facket nedanför armstödet (och askkoppen?!). 3500:-!!! Det var mycket, då tjänar du nästan på att åka ner till Varberg ;) Less is More |
|
|
Är undersidan av armstödet också av läder? Dvs under förvaringutrymmet på armstödet. "BMW när du älskar att betala" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.