AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.460

Nya bilen nu i Halmstad, första 320d med chromeline?

Nu är min kommande 320xd tydligen i Halmstad hamn och kommer till ÅF i nästa vecka. Ska bli ruskigt kul faktiskt.

Har ju langat på med en hel del utrustning för att vara en 320xd och däribland chromeline. Är det någon som har sett en 320d e9x med chromeline någon gång? Om jag förstått rätt så är det väl inte standard för än från och med 325? Ska bli roligt med något som är lite ovanligt.

Jaja, nu ska man bara vänta på att få bilen lackbehandlad och få modellbeteckningen bortplockad, sen hoppas jag få hämta den, blir nog nästnästa vecka. Första bilen jag köpt HELT ny, så det ska bli kul.
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Hur fan kan du säga att en E90 med chromeline är ovanlig? Sitter ju som sagt på en stor del av 325, 330 och 335orna....

Så ovanligt är det ju inte direkt :)

Grattis till nya bilen annars! Lär bli många trevliga mil ihop!
Han menar att det är ovanligt att allt under 325 har chromeline. På så sätt står kanske hans 320d ut bland andra 320d och därunder.
Ps. svordomar hör inte riktigt hemma i sådana uttryck. De kan lätt misstolkas väldigt negativt och provocerande.
En fråga du säger att du ska få modellbeteckningen bortplockad. Varför valde du inte utan modellbeteckning när beställde bilen?
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Christ87: Ja det har du rätt i... Såg det efter att jag skrivit inlägget och skickat det... Och som vi alla känner till så är de tju inte lätt att redigera ett inlägg man skrivit här på vårat moderna AutoPower forum.

Samtidigt: Om man dessutom ska ha en E90 (316-335) och ta bort emblemen - Liksom hur kan man då säga att det är unik med chromeline? Det finns ju inte en ¨människa i hela världen som tänker på det. Det är ju fortfarande "bara" en vanlig E90 diesel med chromelister.

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Kul med en ny bil! Ett stort grattis från mig. Chromeline är det fönsterlisterna du tänker på?

//Stefan
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Grattis och kul att du köper en 320d med chromeline. Eftersom det är ovanligt hade jag definitivt lagt märke till det. Men knappast om bilen saknade emblem, så därför bör du ju behålla emblemet på.
Men hur ofta ser man baksidan på en bil? Förutom modellbeteckningen så är det väl bara avgasröret som skvallrar om vilken modell det är?
Buspelle
Som sagt, grattis till en trevlig bil och ditt tillval av chromeline ger självklart en både lite unik bil eftersom det är en 320d och dessutom är det snyggare än de mattsvarta originallisterna. Själv hade jag behållit modellbeteckningen, men det är ju en smaksak.
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Varför ska du ta bort modellbetäckningen då man ändå kommer se att det är en 318 - 320 på avgasröret!

Då är det lite coolare att ha en 320xd än en 318d anser jag.

Oftast byte alla från chromline till blackline (pianosvarta lister) om man vill sticka ut lite..

Mvh
Chromeline väljer jag till för att jag är svag för det samt för att det skulle bli lite ovanligt på en 320d.
Varför jag plockar bort modellbeteckningen (i efterhand) är för att jag tycker det är snyggast med en ren baklucka, som sagt - avgaspipan avslöjar mig oavsett. Plockar bort den i efterhand gör jag för att få ha kvar xDrive-emblemet på sidan av bilen. =)
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Gör bilen så du är nöjd själv, och strunta i vad andra tycker och tänker som ser dig på vägen..

Jag tror personligen att ingen i hela Sverige kommer tänka: -Jävlar det är chromline-pkt på en 320d, det kan inte va org!!? Detta pga att ingen vet att man inte kan få krompaket på en 320 vanligtvis =)=)=)=)=)=)

Lycka till med din bil nu!

Mvh Fredrik
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Det står bara 320d bak på de nya (from MY09), istället står det Xdrive på framskärmarna.

Jag skulle behålla emblemet på - tycker på nåt sätt att det är snyggare.

Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Hm.. jag svarade på redan besvarade frågor - jag tar tillbaka allt och rättar in mig i ledet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.