|
|
|
|---|---|
|
finns det nån vänlig själ som vill rädda min bil från att sprängas genom att förklara hur man byter dessa avancerade lampor på min bil? har inte hittat någon förklaring som jag förstår mig på riktigt, jag kanske e trögfattad så om någon har en enkel förklaring om hur jag ska gå tillväga så skulle dét vara underbart... | |
| Du hitta en information under mekartips här i Autopower. När jag bytte på min 525 02 så tog jag i för hårt och käckte justeringsstagen, men jag tror att dem är lättare att byta på din om det skulle gå så illa. Om du har samma lampor som jag har (D2s) med en gummihätta över så var det enklaste att ta loss kabeln till lampan, (den är bara påtryckt, vrid och dra ut den samtidigt). Efter det så var det faktiskt enklast att lätta på gummitätningen runt om, (inte på lampan utan i ytterkanterna) och sedan vrida loss lampan åt vänster med tättningen på, om du viker upp gummitätningen så kommer du åt fästringen i nederkanten på lampan. Jag tog loss tätningen från lampan efteråt och hade på lite silikonspray så var det enkelt att sätta tillbaka den. | |
|
På E39 innan facelift är lampan enligt uppgift skruvad fast. Kolla i den här tråden:Länk där jag beskriver hur man byter på facelift E39. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Jag har inte varianten som är rund svart/röd, jag har som en stor klump på baksidan och det ser ut som det är tre torx skruvar som håller den på plats. ser inte ut som om man kan vrida loss den. |
|
|
Länk så der d ut |
|
|
Precis. Då funkar det inte riktigt att följa min guide. -------------------------------- //Lövet |
|
| ok, nån som kan förklara? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.