|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ny på forumet och tror att jag har läst igenom allt om bränsleförbrukning och lmm. Mitt problem är att bilen drar ganska mycket bränsle (kommer inte ner under 1 liter/mil snålkörning) och känns slö. Har provkört samma modell årsmodel 05 tidigare och den kändes betydligt piggare och drog mindre bränsle. Jag fick tips om att det kunde vara lmm som spökade och provade att koppla ur denna. Bilen kändes helt annorlunda! Mycket piggare och landade utan problem på 0,85 liter/mil blandad buskörning. Problemet löst! (Trodde jag) Jag åkte direkt och köpte en ny lmm på BMW för dryga 3000 kr och installerade den dagen efter. Till min förvåning kände jag knappt någon skillnad på hur bilen uppförde sig med den nya lmm. Jag provade åter igen att koppla ur lmm och bilen blir genast piggare... Nu står jag med 2 st troligen fungerande lmm och en slö 320iA -04 som drar för mycket. Finns det någon som har några nya bra ideer eller teorier? /Micke | |
| Om jag inte missminner mig så behöver LMM på senare E46-modeller kodas in på verkstad. Inget stort eller jättedyrt ingrepp men ändå nödvändigt. Endast på de tidiga e46 kunde man byta LMM "rakt av". För säkrare info kan du ju kanske fråga din BMW-verkstad per telefon. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.