AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
983

Nyckeln inlåst i bakluckan på e36 coupé

Hej
Min son har idag lyckats med att låsa in bilnyckeln i bakluckan på coupén. Går det att på något sätt öppna bilen utan nyckel? Jag kan ju krossa en ruta, fälla ner baksätet och hämta nyckeln men det känns inte så kul. Jag har provat att med en lång "stålpinne" dra i handtaget, låsknappen åkte upp men dörren öppnades inte. Vet någon om en låssmed kan hjälpa till eller är det helt kört?

Martin
To
242
ToTTeN
E36 M50B25 Turbo + Fullbur
E36 M50B25 Utställning

E46 320D + biltransport
Kommer inte på något bra sätt. Lokala bil tjuven kaske?

Men ett tipps. Hur är framrutan? om den är lite dålig så slå sönder den.

1 inget glas i bilen (laminerad)
2 en ny ruta är alltid trevligt att ha
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
Detta kanske inte hjälper dig, men kan kanske vägleda?

Jag gjorde samma tabbe under sommarens semester, dock på en touring och ingen reservnyckel med.
Min lösning var att ringa assistanskåren. De hade en plastkil som pressades in mellan karossen och dörren. I den lilla glipa som nu fanns trycktes en luftkudde in och blåstes upp. Sedan tog vi en låg krok och kunde fiska upp nyckeln från bakluckan.

Samma teknik kan kanske användas för att veva ner rutan, om det är manuell vev, alt. försöka att kroka fast dörrens låsknappen och öppna?
Jaja, nu när jag läser ditt inlägg igen ser jag ju att du redan har testat detta. Då får du istället se detta som att du inte ensam! =)

Mvh Henrik.
177
Bästkusten
328iA Cab -98
en bärgningsbil?
Det behövs bara ett samtal till dom för att få reda på om de kan öppna din bil!

Annars är det nog så att du får dra i innerhandtaget 2 gånger för att öppna dörren, första låser upp, andra öppnar, så testa en gång till!!!!

Lycka till!

Vänligen-
Stefan
Scrolla ned till exempelvis 04.7.102 i detta dokument, Kofferraum öffnen 3er e36: Länk

/ Micke

"I love the smell of diesel in the morning"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.