|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! har nyligt blivitbmw ägare till en 520i-89 och är riktigt nöjd med den. men det finns två saker som jag har funderingar över. Vet inte om det finns någon tråd om det här man har sökt och inte hittat svar. Helljuset har slutat fungera, lampan inne i instrumenteringen lyser när jag slår igång men det kommer inget ljus. har kollat lampan och den var hel öven säkringarna. vad kan vara fel? Sen kan den vara lite svårstartad nu när det börjar bli kallt, den står och "tuggar" på startmotorn i ca 4-5sek innan den drar igång. är det så lätt att det kan vara en spricka i någon slang? Tacksam för svar MvH Rasmus | |
|
Gjort en service på den? Ang helljuset kan de kanske va ett relä som gett sig? |
|
|
jo service är gjord på den. okej, ska kolla det. tack för svar. |
|
|
Ljusmodulen som sitter i säkringsboxen är känslig för om någon satt starkare lampor än standard. Lödningarna eller reläerna brukar då släppa eller går sönder. De sitter lödda direkt på kretskortet inne i modulen och kan ofta lödas om. Är relärerna brända är det nog enklast att byta till ny/begagnad modul. Har redan skrivit i en annan tråd idag om detta, men ingen brydde sig, märkligt. |
|
|
Precis som SpeedLover nämner, kolla ljusmodulen! Den sitter under locket vid vindrutan (under huven) på vänster sida (förarsidan). Inuti den sitter 4st större relän, ett till varje (halv och hel-) ljus, kolla lödningarna på dem! Det var länge sedan jag fixade detta problem själv så jag kan inte ge en bättre beskrivning än så här. Heter det LKM-modul någon? ------ BMW CS #04839 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.