AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.350

Bakluckan har slutat att fungera

Hej!

Tyvärr så har nu min baklucka på en e39 slutat fungera.
Det går att låsa upp med en nyckel i låset, men inte med "fjärr"- nyckeln, händer inget. Låter inget ifrån låset och det händer inget när jag trycker på knappen.

Någon som har något tips?

Tacksam för hjälp

Skall tillägga att jag vid installation av slutsteg i bagageutrymmet "råkade" koppla ifrån en elkontakt som sitter till vänster bakom cd växlaren, som verkar vara ström till cd växlaren b.la. , kan det ha lett till problemet?
Ingen som har något tips fö felsökning?
Här kommer en fin trådlyftning; Vad var felet? Jag har bytt min motor men får det inte att funka ändå.
Felet på in var kabelbrott!
En kabel hade gått av vid gånggärnet mellan lucka och chassi.
DI
176
DIAMOND
BMW X3 (G01, F97) 30e -21
@ Karl-Johan
Enligt BMW har några kablar på vår E39 gått av på samma ställe som du nämner. Dock har jag aldrig varit där förut och tittat, för att undvika onödig tidsåtgång, vilka skruvar skall lossas etc. för att komma åt detta?

Tänkte titta på detta idag så ett snabbt svar är förstås av intresse :-)

DI
176
DIAMOND
BMW X3 (G01, F97) 30e -21
Bilder på detta är givetvis av intresse ;-)
Kommer inte riktigt ihåg om jag behövde lossa några skruvar. Troligtvis panelen på bakluckan bara. Sedan sitter en gummislang runt kablarna och den trycks bara dit. Går att dra loss och trycka på igen.
På chassit bör du kunna se var kablage tar vägen ovanför batteriet.

Testa att små-dra i en ledning åt gången och som om någon gått av.
Tack för uppföljningen, skall snarast kolla upp mina kablar där.
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Hej.
jag fick samma fel på vår...hrmmmm.. saab, där bytte jag alla kablar.
rev ner innertaket i bak-kant och luckans klädsel. klippte av de gamla"ståltrådarna" och ersatte den biten typ en 110cm kabel per st.Lätt att göra själv då man skarvar där du klipper(man klipper en och en till alla är borta för att slippa onödig kortis,koppla loss batteriet)blå till blå,grå till grå......till alla är bytta.

Mvh Jonas B.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.