AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.246

Bränslepump (kanske lite till) går ej igång vid start av 320 E36

Mi
209
Miklen
330Ci SMG -03
Tjo

Har fått lite problem med att min bil inte går igång utan bara står å tuggar. Har konstaterat att ingen av pumparna går.

Har spänning fram till styrboxrelät å det funkar och jag har spänning till styrboxen..

Har spänning fram till bränslepumprelät men det får ingen styrsignal från boxen.

Tvångsaktiverar jag bränslerelät så går både främre å bakre pumpen men bilen startar ej för det vid försök.

Låter också skumt från pumpsystemet. Högre än normalt men så är ju motorn avstängd oxå så det kanske är så att man inte hör det i "vanliga" fall.

Skall försöka me att byta styrboxen.. känns bara inte som vettigt då andra funktioner som t.ex kolfilter ventilen som oxå styrs från boxen fungerar.. Kan jag bara haft lite otur ? .. Bilen har gått ojämt några dar å vart väldigt svårstartad men nu går den alltså inte alls..

Mer förslag uppskattas.. Tack
To
242
ToTTeN
E36 M50B25 Turbo + Fullbur
E36 M50B25 Utställning

E46 320D + biltransport
Dessa problem har jag haft

I detta fallet så startade bilen lite när du ville

har du ström ut ifrån styrbox relät? prova och slå på det med baksidan av skruvmejseln. Prova även att starta bilen med startkablar och en bil som står på typ 2500rpm (då får du högre spänning och relät kan dra)

Även vevaxelgivaren/trigger givaren. Hänt 2 gånger

Kan tydligen även vara kammgivaren men det har inte hänt mig.

Jag har även en styrbox till salu om du har en 320 vanos maskin om det nu skulle vara den.

Har även givare och relän som du kan prova med om du bor i närheten av mariestad
Mi
209
Miklen
330Ci SMG -03
Tjohej du. Det är spänning på båda 87 stiften på DME relät ja. Har haft min ctek ansluten så haft 14,4volt på bilen när ja dragit på tändningen då ska ju bränslepumpen gå en kort stund..men det är helt dött. Har testat andre relän oxå.. Samt 2 olika styrboxar (som båda funkat felfritt innan).. så börjar tröttna rejält.. skall dra ur ALL el imorgon som inte är original för att få lite bättre överblick..eller iaf städa upp å kontrollera lite. Även försöka komma åt å mäta på sladden vid DME boxen..

Det ja funderar på är om det är några givare som kan orsaka att pumparna lägger av.. Att motorn går konstigt är väl en sak..men inte ska dom väl hindras från att köra alls..
To
242
ToTTeN
E36 M50B25 Utställning

E46 320D + biltransport
kan vara kammaxelgivaren som jag skrev. den dödar spridarna täningen och pumpen

sitter vid triggerhjulet i överkant med en insex. dränk med 556 och va inte rädd om händerna när du försöker få bort den
Mi
209
Miklen
330Ci SMG -03
Lossade kammaxelgivaren..kan man mäta den eller så för att kolla.. Den va väldigt lätt att få bort iaf..
To
242
ToTTeN
E36 M50B25 Utställning

E46 320D + biltransport
då hade du tur. mina 3 har suttit som "xxx" iafal.

Inte vad jag vet. bara att prova med en annan. (typ polarens eller dyligt)
Mi
209
Miklen
330Ci SMG -03
Har ingen sådan.. men d ska gå att ohm mäta den.. får dock felaktigt mätvärde men d kan ju säkert variera lite bara för att jävlas..
To
242
ToTTeN
E36 M50B25 Utställning

E46 320D + biltransport
ingen kompis. det va illa de. dax att fixa en sådan :)
To
242
ToTTeN
E36 M50B25 Utställning

E46 320D + biltransport
Har du fått igång den?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.