AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.121

Äntligen tillbaka i dussingänget!

Sida 1 av 2
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Efter en längre sejour bland substitutsbilarna Mercedes, Jaguar och Lexus dök äntligen rätt V12:a upp.
Så gott att vara tillbaka i stor stil med en BMW 760i Individual med helt ny maskin monterad.
Härligt!! Bilder på den kommer inom kort.

bara att gratulera.. vilken individual utrustning har den???
Individual är alltid spännande, jag tar en nummerlapp och ställer mig i kö efter bmw_jerry :)
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Har ännu inte lyckats ta reda på vilken utrustning som är kopplad till 760 utförandet och vad som är Individual. Utgår ifrån att åtminstone kulören, skinnet, ratten och de belysta instegslisterna är individual.
Så snart jag lyckats utreda detta kommer uppgifter.
Har även lagt upp några bilder i galleriet för den som är bättre påläst i ärendet.
Skicket på bilen är mycket bra och det är den första E65:a med V12:a jag hittat i detta goda skick och som min ekonomi räckt till att köpa.
Andra motoralternativ är inte aktuella för mig även om de också naturligtvis är riktigt fina bilar.
Personligen är jag såld på tolvorna och skulle bara ångra mig om jag köpt en med åtta eller sexa.
Den som inte har de ekonomiska ramarna att rätta sig efter kan ju dock alltid köpa en helt ny för cirka 1,5 miljon:)
Denna är lika fin som min gamla E38:a -96 som numera rullar på Gotland. (Du tar väl hand om den Lasse?)

//Joholm
Visa användare
61
jimmy joose
BMW 520d -07
BMW X3 3.0d -07

Såg att den låg kvar på blocket. Står att den hade kostat drygt 1,8 mille ny. Om jag inte tänkt fel så betyder det värdeminskning på 119:-/mil om den har rullat 12500mil. Jösses!! Ingen billig leksak att köpa ny
Vilken bil! Grattis!
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Hej Jimmy

Tror aldrig min bil annonserats på blocket. Den du sett gissar jag vara den som har samma typ av skinninredning.
När det gäller värdeminskningen lär det nog fortsätta om än i lite lugnare takt.
Även jag blir lite svettig när man ser hur nypriset bara smälter bort. Kanske är det tur att man inte är i den ekonomiska divisionen och spelar.

Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Tack Micke
Måste säga att jag är grymt imponerad av hur BMW lyckas kombinera komfort och prestanda.
Ska bli skoj att praktisera lite rödljuskörning med ungtupparna med stor vinge på bakluckan.

fy fan vilken snygg bil, speciellt inredningen
Ot
705
Otto
750iA -95
M5 -00
335iA cab -08
T-bird Roadster -62
Grattis till en imponerande vagn, visa de som tvivlar vad en "gubbe" i en 7-serie med V12 kan göra om han är på det humöret ;=).

/Stefan
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Grattis till en otroligt fin bil, jag har själv varit sugen på en 760i ett tag, vi får väl se om det blir verklighet någon gång

BMW CS #5139
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Du kan ju alltid försöka få plats med dubbelturbo i den om den känns för trött!

/Mats J
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
joholm:

Välkommen tillbaks till träsket!

Berätta gärna om dina erfarenheter av andra lyxbilar i denna tråd: Länk

Mvh
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Köp en Johannes (J.L).
Som jag sa till dig redan för snart tio år sedan.
Tolvan är beroendeframkallande:)

//joholm

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Ta ut utrustningslistan hos BMW, där står specat vad som är individual. Och grattis till fetaste bilen!
jo
429
joblock
740iA -92 (E32)
750iA -96 (E38)
328i -00 (E46)
MB 500SL -04

Joholm:
Välkommen tillbaka i gänget. Trodde du hade övergett BMW då du inte varit på forumet sen i mars.

Visste väl att det skulle bli en tolva igen. Verkar vara ett fint ex du fått tag på. Personligen har jag inte anpassat mig till E65'ans linjer än så jag fortsätter ta hand om din gamla E38'a. Den skall in på Insp.2 nu innan vintern. Kör c:a 300 mil om året med den med ett leende hela tiden.

Ser fram emot utrustningslistan och lite historik.

mvh.
Lasse

## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ##
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Lasse

Skönt att höra att 750 har det bra. Saknar den fortfarande ofta. Även om den nuvarande tolvan är fantastisk på sitt sätt så vill jag faktiskt minnas att E38:an gjorde ännu större intryck på mig när den dök upp.
Ska ned till BMW imorgon för att köpa en uppsättning bromsbelägg, är det inte alltför stressigt ska jag samtidigt passa på att ta ut en specifikation på utrustningen.
Slutligen har jag långt ifrån övergivit BMW, försökte mig bara på några andra märken för att få preferenser. Åkte CLK320 Cab under sommaren och det är en ok bil på många sätt. BMW slår den dock inte och det gäller även för Lexus LS och Jaguar XJ8.

Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
V12 = dussinbil

Den va riktigt bra :-D

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Grattis till en maffig bil!! Jag börjar vänja mig vid e65, fin!

Joblock: du råkar inte vara bekant med en viss Agne på Gotland?

/Lasse
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
joholm, visst är det så, V12 är det som gäller i 7-serien

Här är för övrigt en 760 som är ganska lik din bil Länk

Har du vägarna förbi den stående fredagsträffen vid BK Eriksberg Länk så hade det varit roligt att få se din bil =)

BMW CS #5139
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
J.L

Har hur många gånger som helst haft som ambition att besöka fredagsträffen men ännu har det inte blivit av.
Ställer snart av V12:an eftersom den varit det varje vinter sedan ny och jag inte vill bli den första att köra den i saltslasket.
Kanske kan det bli en tur till Eriksberg när solen tittar fram igen till våren.
Apropå bilen du länkar till så slets jag länge mellan lång eller kort kaross. Personligen gillar jag den korta karossen men oftast har de långa mer utrustning.
Lite märkligt att jag tyckte E32:orna var klart snyggast i iL-version medan jag tycker att både E38 och E65 är snyggast som kort. (ja, jag vet att den långa versionen av min kaross heter E66)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.