|
|
|
|---|---|
|
Har en del frågor som jag inte kan svaren på, Orginal har motorn 143 hk, med KCR box 175 ca. Om man nu vill stressa den lite mer, vad kommer bottna först, turbo, spridare eller dieselpumpen? Med en kraftig IC och grovt avgas, när och vad bottnar först, dvs ex vid 250 hk bottnar turbon, spridarspetsarna vid 270 och pumpen vid 280. OBS bara ett exempel, jag söker dessa svar! Då jag gillar att få nya kunskaper finns det ju vissa frågor man har. Vad för storlek har jag orginal på spridarspetsarna, och vilka olika uppgraderings finns, samt vad pallar dom med effektmässigt? Vart köper man dessa billigast? Pumpen har idag ett 10mm pumpelement har jag lyckats hitta på nätet, och det finns 12mm pumpelement/rotorhuvud att köpa som passar rakt på, men samtidigt är jag intresserad av hur mycket som egentligen skiljer sig, räcker det med att byta pumpelementaxeln, eller är det större kanaler o dyl i rotorhuvudet? Kan man alltså enkelt byta invärtes delar istf hela rotorhuvudet? Vart kan man köpa dessa delar? Ytterst tacksam för givande svar. Hälsningar, Patrik | |
| Hej. En fråga, vart har du funnit pumpelementen? | |
|
Hej, tänker du på komplett rotorhuvud? Jag hittade en kinasida via google, men eftersom det är standard till vissa iveco,MAN och andra halvstora lastbilar så går det nog att köpa på ganska många ställen. tyvärr sparade jag inte de sidor jag läste allt på under mina favoriter så det är tyvärr google som gäller :( Hälsningar, Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.