|
|
|
|---|---|
| hej! vill förbättra ljudet på min motor (e36 328) och samtidigt försöka få till några extra hästar, helst billigt men bra. tips och råd på prisvärda produkter? har runt 1500spänn denna månad att röra mig med, inte mycket men iaf nåt att börja med | |
Bayer_Aleks |
Några extra hästar på en gammal sugmotor kan du nästan glömma. Bra ljud...plocka bort liftfilterboxen och ersätt med öppet filter samt byt ut ändröret på avgassystemet till en 4" så har du både bröl och vrål från bilen |
|
Om du har en 328 så kan du slänga dit ett insug från en 325 så har du någar hk till+ öppet luftfilter tänk bara på att skärma av ordentligt :-) |
|
|
Vad menas med att skärma av? Nåt öppet filter att rekommendera? |
|
Bayer_Aleks |
Skärma av är att du gör en "vägg" från motorn så filtret inte ska suga i sig varm luft för då går bilen sämre. Kolla här så förstår du Länk Filter att rekommendera, BMC eller K&N |
|
Förstår :) får man med skärmarna eller bygger man dem själv? Okej, var kan man köpa dem? Är de från typ mekonomen dåliga? Passar även på att fråga om sport avgassystem, en kompis fick mkt fint ljud med ett sådant från biltema, är det nåt att ha? Om inte, var hittar jag bättre och vad får man ge för det? Tack för alla svar |
|
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.