|
|
|
|---|---|
| Någon som har erfarenhet av förskotts betalning till aukt.BMW handlare i Tyskland,för att sedan ta hem bilen med biltransport. | |
|
Det är ett helt gäng här på forumet som gjort det. Såvitt jag vet har det gått bra för alla. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Betalningen är säkerligen trygg, men om du inte köpt bil av den handlaren förut så skulle jag "låsa" bilen, överför en handpenning och åk ner och inspektera bilen personligen. Finns en tråd om nån som tog hem en osedd och blev besviken på bilens skick från en auktoriserad? BMW-handlare, tror det var en Premium Selection faktiskt... Mvh |
|
|
Här är tråden, signaturen erke hade problem: Länk Undvik Thomas Schneider hos denna återförsäljare: Länk |
|
|
rob_t_j72: Att bet. handpening och sen åka ner har jag gjort tidigare och det har fungerat perfekt. Men nu hade jag ev. tänkt ta hem en cab till hösten/vintern så då hade jag tänkt prova biltransport... om jag får bra feedback av andra som gjort samma :) |
|
| Jag har nyttjat Eurotransport ett par gånger med bra erfarenhet | |
|
Stocktrader: Ska du köpa från din tidigare anlitade säljare/ÅF? Då blir det knappast problem där. Generellt borde det inte vara något problem med andra ÅF heller men man vet ju aldrig. Hur bra olika biltransportleverantörer är på att vara försiktiga överlåter jag åt andra att svara på... ;) |
|
|
rob_t_j72: Att "rätt" bil dyker upp hos min gamla ÅF är ju ganska osanolikt,men i såfall är det ju lungt. Antagilgen blir det hos någon annan bmw handlare. Tallviking: Förskotts betalade du bilarna då ? |
|
|
Jag betalade min 635 i förskott. Åkte ner med ett släp och tog hem den. Köpte 24-timmars biljett i helsingborg billigt och blåste på. Allt klaffade.Ska aldrig sälja min 635. Mvh Jonas B. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.