|
|
|
|---|---|
BONO_ONE |
Min tempmätare har börjat fladdra och spela jävel... Är den inte stendöd så rycker den till och lägger sig knappt mellan start och mittenläget. Vad är fel... Bilen är en 520 -86, med 29000 mil på mätaren... Tacksam för råd/tips... |
|
Det är med största sannolikhet problem med serviceindikatorkortet som sitter bakom instrumenteringen.. Kolla in mekartipsen på Länk Mvh Gus |
|
|
Batterierna (2st)som ska bytas är av denna typ: CR14250SE 850mAh 7/70kont/max mA Spänning: 3,0 V Elfa rekomenderas då de har exakt samma typ som satt orginal. Lagringstiden på ett sådant är 10 år så hur länge det varar när det brukas har jag ingen aning om.. |
|
|
FEL! Det ska vara 1,2V uppladdningsbara batterier i kretskortet, sätter man in dessa du anger lär kortet ta skada... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Märkligt, i min satt det 2st av denna typen, står klart och tydligt 3.0v på dom. AF-Racing Länk |
|
|
Kollade igen och det står CR14250SE på båda AF-Racing Länk |
|
|
Är det därför som din tempmätare rör sig när du använder blinkersen? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Du menar att någon satt i fel typ av batterier? Skulle ju faktiskt kunna vara så men det såg "orginal" ut, det satt t.om en varningslapp klistrad ovanpå batterierna som pekade på en s.k jumper. AF-Racing Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.