|
|
|
|---|---|
|
La märke till att bromsarna (bak låter det som ) brummar när jag bromsar in. Trodde det var däcken bak eftersom dem är felvända/monterade. Låter precis som ett kasst hjullager när jag bromsar in.Inget gnisslande!Bara ett dovt ljud. Någon som har någon ide om vad felet kan vara?? | |
| Kan vara utslitna bromsklossar ? | |
| Har knappt kört 100mil sedan jag köpte bilen.Och då lät det inget alls. | |
|
Var ute och körde omkring lite idag.Gjorde flera hårda inbromsningar.Blev lite bättre efter det men ljudet finns där fortf. Den drar inte i ratten eller vibrerar utan bara låter. |
|
|
Efter några hård inbromsningar blir det lite bättre. Dagen efter eller ett par timmar senare så är det likadant igen. Någon som har någon ide?Har kollat klossarna bak, Dem yttre ser bra,inte kollar dem inre. |
|
|
"Maskätna" skivor? Stillaman |
|
| Och vad menas med maskätna skivor? | |
| Och varför kör du fortfarande med felvända däck? Fixa först fråga sen? | |
| Däcken är vända rätt för 4-5dar sedan utan skillnad | |
|
Gamla gravrostade med grova porer och ojämn yta. Funkar som de skall men kan ge oljud. Stillaman |
|
| Kärvande bromsok ? | |
| Kör jag under 45km/h så spelar det ingen roll hur jag bromsar så låter det inget. | |
|
Har nu monterat vinterdäck.Trodde det skulle bli bättre men icke.Har börjat låta i lägre farter också. Passade på och kolla skivor och klossar samtidigt som hjulbytet och allting såg ok ut. Bromsar jag nätt så låter det rätt mycket men ifall jag stampar hårt på bromsen så låter det mycket mindre.Blir tokig på detta! Vad di hel¨¨te kan det vara?? Hjullager kanske??Borde det inte isf låta alltid om detta är kasst på något av hjulen?? |
|
|
Hej jag har ett liknande problem fast mitt kommer från framhjulen. Har (per bil & motorteknik) bytt originalklossar i fram och smörjt enligt konstens alla regler. Men vid minsta fukt så kommer ljudet tillbaka, det låter som en fiol som spelar. Det märkliga är när vi satte på ett par 17" istället för mina 19" så blev det tyst. Det verkar som mina 19" funkar som en resonanslåda för dom små vibrationer som finns. Nån som har varit med om något liknande? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.