AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.054

bilen la av, elfel?

är en 525-91 som gått 44t mil nu:)

var ute o åkte idag o bilen bara tvärdog helt plötsligt..

vred på nyckeln o startmotorn snurra på men den tänder inget alls, det finns ström alltså.

när man vrider på tändningen så funkar inte lýset, fläkten går inte
blinkersen funkar inte.. displayen är svart.. man ser mätarställningen men inget annat, alltså check kontrollen eller vad det är funkar inte/lyser inte

så jag tror att det är nåt relä som gått?

nån som har nån idé om vad/vilket det kan vara???
Kolla alla säkringar även under sätet, kolla spänningen i batteriet, prova att ladda påt.
batteriet fullladdat..

alla säkringar ´kollade och fungerande verkar det som.

det jag börjar fundera ´på är att det kanske äe tändingslåset..

kan det vara så att bara tändningsläget går sönder, hur ofta har det hänt?

det är alltså bara tändningsläget som inte funkar- villket resulterar i att blinkers-fläkt.elhissar samt belysmimgem till instrument

är jag inne på rätt spår elle är det bara att ge upp?
Jag ahr varit med om att det har blivigt slitet så det inte går till rätt läge, nån "tändplatta" elelr vad det kallas blir dålig.
Tändningslåsets brytare är en möjlig felorsak. Men glöm inte kolla huvudsäkringen om du har en sådan. Smältbleck i svart dosa på kabel intill batteriet. Det blir små sprickor i denna, byt ut.

FP
Be
2
Bengtab
530i -93
Köp en 530!!! V8 rules! ;)
Fått igång den nu, bytte "tändningslåsdosan"... alltså kontakten som sitter på motsatt sida tändningslåset.
så nu går den finfint igen o hoppas gå ett par mil till:)
Jag är också intresserad av att byta denn vart sitter den, tar man bort kåpan under ratten eller måste hela rattstången väck?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.