|
|
|
|---|---|
|
520i Touring -92 Huvudinstrumentet bär sig konstigt åt. Symptom 1: Hastighetsmätaren funkar (oftast) när bilen är kall. Efter nån km börjar den "dippa" vilket ökar efterhand för att resultera i att mätaren så småningom är stendöd. Efter ytterligare nån mils körning vaknar den plötsligt till med ett ryck för att sen fungera felfritt. Samma sak upprepas varje morgon.....hyggligt nog vaknar den alltid på samma ställe (150 mtr innan en fartkamera). Symptom 2: Döda pixlar och trippmätare som inte låter sig nollställas .... de beskrivningar jag hittat bland mektipsen stämmer dåligt med min instrumentpanel. Har trots allt plockat loss den (utmärkt beskrivning i mektipsen!) och demonterat densamma. Fick dock sätta ihop den utan att kunna göra nåt. Resultat efter "mekandet": trippmätaren kan nollställas men nu blinkar varningslampan för airbagen. Nån som har några tips?? Allt beaktas ...... mvh Janne | |
|
Har för mig att airbaglampan tänds om man slår på tändningen utan att ha huvudinstrumentet inkopplat. Lampan måste sedan släckas med dator. Mvh B-O |
|
| Airbaglampan kan väl tändas av att du kopplar ur mätarhuset med batteriet inkopplat? Eller är de så att du måste dra på tändningen? Jag lyckades iaf tända min airbaglampa när jag hade ut mätarna, men tror då inte jag hade i tändning. Var ett tag sen så är dock inte säker. | |
|
Tack ... jag är nästan säker på att jag råkade slå på tändningen när jag fipplade med rattlåset och instrumentet var frånkopplat. För övrigt ... den krånglande hastighetsmätaren ..... var död i morse ... men vaknade plötsligt till liv när jag justerade läget på ratten. Vet nån om det finns en skarvkoppling till instrumentkablarna i närheten av rattstången? //Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.