|
|
|
|---|---|
|
Har problem med vänster bak hiss på e39:an... RUtan är helt lös så man får dra upp den med jämna mellanrum då den åker ner efter hand.... Har plockat av dörrsidan men jag blir fan inte klokare för de... Hur funkar den egentligen? Vajerna som går upp är helt lös så jag kan plocka ur den. Det verkar som att vajer systemet är någolunda intakt men själva fastsättningen till rutan verkar vara helt paj? Hur ska de se ut? Nån som har nån bra länk? Beemer 4 Life! | |
|
Du har nog råkat ut för att en vajer har hoppat av ett plasthjul, verkar vara allra vanligast höger bak men även vänster. Det kan vara så illa att plasthjulet blir förstört när det händer och då är det bara att se sig om efter en ny hissmekanism (jag antar att motorn fungerar fortfarande?). Det går tyvärr inte att köpa lösa delar till mekanismen. Här finns filmer, titta på dem i ordning: Länk Länk Länk Länk ___ Min bil: Länk |
|
|
Det ovanstående råkade även jag ut för, höger bak som sagt, men vi lyckades pilla tillbaka den på vita hjulet och precis få upp rutan innan något gick sönder, vi var en bak som pillade på hjulet/vajern och en som kontrollerade el hissen sakta upp och ner.. har ännu ej tagit tag i problemet och kollat vad som lät pga andra strulande mer akuta saker. Hoppas det löser sig för dig annars får du köra gamla panik varianten med en skruvmejsel som håller rutan uppe tills du får tag på rätta delarna. |
|
|
Jo har väl mer eller mindre insett att det är nått där uppe som är kajko... Var inna på bmw o kolla idag o hela skiten kostar 2400kr så de är inget alternativ... Får väl börja leta på skrotar. Tack för svaret! Beemer 4 Life! |
|
|
Det KAN vara OK, du får kolla plasthjulet först om det har blivit deformerat. Sannolikheten är hög eftersom det nu hänt, men det kan ju vara bara någon skruv som suttit löst så mekanismen eller hjulet suttit snett. Den är inte så billig på skroten heller... ___ Min bil: Länk |
|
|
Samma fel som jag har!! Mitt plast hjul var bara skrot.. Skulle kunna tillverka sådana, om jag fick en ritning.. (Jobbar med Plast bearbetning hela dagarna.) Ine för at jag sitter bak, men irriterande när saker inte funkar. |
|
|
Jag hatar när de inte funkar med... Jag kom inte åt skruven uppe på min så jag fick ta ur rutan för att få loss alltihop. Probemet var inte plast hjulet utan själva hållaren till "klumpen" på vajers som drar rutan... Den hade böjt sig och när jag försökte böja tillbaka den så brast aluminiumet ur. Så då var de bara o inse att jag behövde en ny. Och jag provkörde motorn och den verkade inte må så bra heller så jag fick tag i en komplett hiss på en skrot för 1400kr ink frakt... Beemer 4 Life! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.