|
|
|
|---|---|
|
Funderar på om jag ska köpa m3:ans länkarmar till min E36 eller om det räcker med orginal länkarmar men med powerflex? Vet att M3:an har en spindelled som inte går att byta, men som slits mindre. Är det något mer som skiljer? Är det värt att satsa på de dyrare M3, eller klarar man sig långt på orginal? mvh Padde | |
|
Pratar vi E36? Såfall får man även mer castervinkel vilket ger mer camber vid kurvtagning. |
|
|
Ja som jag skrev så är det till min E36:a. Är skillnaden påtaglig med den ballare castervinkeln? Tack! |
|
|
Jag vet tyvärr inte personligen, men på min verkstad rekomenderade han M3 länkarmarna om man ändå var i farten för och bytte. Men jag sket i det då jag endast behövde byta Bakre länkarmsbussningen , den bytte jag för övrigt till ett M3 dito som också i sig ger lite mer caster. |
|
|
Om du inte ska ha bilen i mer än 5 år så tror jag risken är liten att M3 länkarmen eller rättare sagt spindelleden skulle vara slut. |
|
| Blir det mer Camber fram med länkarm fram från en m3.?? | |
|
Med excentriska bussningar osv så får man mer caster iaf, så initialt är det inte mer camber, men när du börjar ratta så är det mer än orginal ja. |
|
| hur mycket måste man bygga om en bakvagn från en m3 e36 så den passar en 325-91 e36? | |
|
Tror inte du måste bygga om mycket på den, snarare borra i balkar på E36an din. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.