|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Är väldigt seriös och noga när det gäller slitagedelar. Många skulle köra tills det börjar låta illa och tills det märks att bussningarna är slut. Jag har bytt hjullager på ena sidan och skall snart göra andra. Jag lossade på länkarmen? ( Den som ser ut som ett H ) och när jag bröt i den såg jag att bussningarna sviktade lite väl mycket och hade börjat spricka. Silentblocken (till bakvagnsbryggan) skall vara bytta av förra ägaren. Har även bytt till sänkningsfjädrar fram och såg då jag hade båda hjulen i luften att även bakre Casterstag/Länkarms bussningen börjar vara sliten. Båda dessa har väl en inverkan vid en hjulinställning eller tänker jag fel? Bilen drar inget eller liknande men jag vill göra en hjulinställning efter sänkning. Är det något mer stag / bussning som har inverkan vid en hjulinställning? (Förutom styrstaget). Jag vill ha dessa i åtanke så jag inte kör några mil till och måste sedan göra en ny hjulinställning eftersom att de "påverkande" bussningaran blir slut. Då är det ju lika bra att lägga pengarna på dessa redan från början. Rent generellt, hur ofta brukar man behöva byta diverse bussningar? Beror ju självklart på kvalite och körsätt men en tumregel? (Jag syftar på e39 karosserna). Är oerhört tacksam för hjälp här! Är rädd att jag har tänkt fel eller att det är något jag glömt. Tack på förhand! /Christoffer | |
|
Kom igen nu, vet att det sitter mycket duktigt folk här! /Christoffer |
|
|
Helt otroligt! Vet att det sitter mycket kunnigt folk här! Försöker en gång till... Snälla, hjälp mig att reda ut detta! /Crille |
|
|
Byt absolut grejer först och gör hjulinställning efteråt. Då får man ju frihet att lossa på grejer som man vill och vet att allt justeras till rätt läge igen när allt är klart. //Magnus |
|
| Tja! man ska byta alla slitna länkarmar, bussningar, styrleder innan hjulinställning görs på bilen, speciellt bakvagnen eftersom där ska man justera alla vinklar med länkarmarna. MVH Mr_Power | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.